Pentru a începe un CV de marketing, trebuie să știi și ce rubrici să folosești. CV-ul trebuie să conțină:
Campaniile de marketing răsunătoare sunt cele care-și cunosc consumatorii-țintă, iar același lucru se poate spune și despre CV-uri. Familiarizează-te cu compania la care vrei să te angajezi. Află mai multe despre angajații săi, filosofia sa, produsele și serviciile sale. Cere toate informațiile posibile despre responsabilul de angajări și viitorul șef. Apoi, orientează-ți campania în direcția potrivită și amintește-ți că tu ești brandul promovat.
Tonul, stilul și mesajele din CV și scrisoarea de intenție trebuie să fie consecvente. Urmează aceste ghiduri pentru un CV de marketing cât mai bun:
Și aici, cerberii ATS sunt la datorie. Aceste sisteme de triere automată a CV-urilor caută anumite informații în anumite locuri. Pentru a le transfera din document în sistemul HR al companiei, ATS este programat să le scaneze în ordine invers cronologică.
Formatul invers cronologic are secțiunea istoricului profesional drept pivot: aici vei trece experiența profesională relevantă, începând cu cel mai recent rol și coborând în trecut pe o perioadă de 10 ani. Acest format este ideal pentru oamenii de marketing, deoarece ei avansează pe baza abilităților dobândite în diverse posturi.
Tu gândești creativ și știi cum să trezești interesul altora pentru produsul promovat. Vei face furori în secțiunea cu profilul profesional din CV-ul de marketing, fiindcă-ți poți „lustrui” imaginea cu puțină compunere liberă.
Articulează-ți clar mesajul. Ce campanie de marketing creativ ai vrea să treci aici? Cu ce abilități te vei distinge? Ai 3-4 fraze în care să-ți convingi recrutorul că ești candidatul ideal, așa că exemplele trebuie să țintească drept spre nevoile companiei.
Gândește-te puțin cum te-ai descrie, apoi adaugă adjectivele rezultate în profil. Această secțiune are rolul de a completa restul CV-ului și de a-i ridica recrutorului mingea la fileu, cu câteva informații incitante pe care le poți aprofunda la interviu.
Om de marketing experimentat și specializat în coordonarea strategiilor media clasice și noi pentru generarea interesului public, promovarea brandului și atragerea de noi utilizatori.
Istoricul profesional este locul în care CV-ul tău de marketing intră sub rigorile ordinii cronologice. Îngroașă fișa postului recent și subțiază pozițiile mai vechi din carieră. Asta, fiindcă pe recrutori îi interesează trecutul recent, nu cel îndepărtat.
Dezvoltă fiecare punct ca și cum ai ridica în slăvi un produs... de fapt, cam asta și faci! Începe cu un cuvânt de acțiune incisiv, apoi continuă cu detalii, cifre și statistici prin care realizarea să fie și mai impresionantă.
AȘA DA
AȘA NU
Nu uita să optimizezi totul pentru jobul respectiv. Axează-te pe abilitățile căutate de viitorul angajator. Dacă poți dovedi că faci deja ceea ce vrea el, cu atât mai bine.
Director marketing la Stavros Brands, București
Februarie 2017 — Prezent
Specialist în Content Marketing la Madrugada, București
Octombrie 2012 — Decembrie 2016
Tu știi că dacă nu ai captat atenția publicului în câteva secunde, deja a trecut la următoarea reclamă. De aceea contează atât de mult secțiunea cu abilități din CV-ul de marketing. Mulți recrutori se vor uita întâi aici pentru a vedea cu ce abilități contribui. Dacă lista nu-i convinge, au și trecut la următorul CV.
Această secțiune de CV poate fi rapid personalizată pentru ATS; când îți aduci la zi CV-ul de marketing pentru fiecare poziție, mai bine îți definești mesajul aici. Abilitățile trecute de aici trebuie să se îmbine perfect cu alte secțiuni și să dea o măsură coerentă a capacităților tale.
Secțiunea destinată educației din CV-ul de marketing îți prezintă diplomele și certificările. Vei avea nevoie de o diplomă de licență în toate posturile din marketing. Dacă ai o diplomă de master sau una superioară, poți omite să mai treci și liceul.
Probabil ai deprins multe abilități muncind, însă, dacă ai urmat și cursuri cu care poți da substanță CV-ului, trece-le și pe ele aici.
Universitatea Româno-Americană, Facultatea de Management-Marketing, București
Septembrie 2009 — Iunie 2012
Diplomă de bacalaureat, Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, București
Septembrie 2005 — Iunie 2009
Sfat profesionist: CV-ul tău se va distinge cu un antet atractiv, adecvat companiei și postului respectiv. Poți opta și să folosești aspecte diferite în funcție de companie. Modelul de CV poate simplifica mult procesul de aranjare în pagină și poți consacra mai mult timp redactării.