Aproape orice CV urmează o ordine cronologică inversă, iar CV-ul tău de specialist administrativ nu va face figură discordantă. În acest format, secțiunea istoricului profesional este organizată începând cu cel mai recent post.
În următoarele situații, ai putea lua în calcul un format de CV cu o cronologie standard sau un model hibrid:
Dacă niciuna nu este valabilă, rămâi la ordinea inversă clasică: e preferata recrutorilor!
Specialiștii administrativi sunt adevărații reprezentanți ai unui departament sau chiar ai unei întregi organizații. Prin urmare, stilul contează! Profilul din CV-ul administrativ este acel loc în care îți etalezi cu adevărat personalitatea. Impresionează-ți cititorii cu o atitudine pozitivă, însă alege și una-două realizări de top pentru a demonstra că ești persoana potrivită pentru acel post.
Unele posturi administrative sunt adaptate începătorilor, așa că axează-te pe abilitățile organizaționale, pe gestionarea timpului și pe colaborare. Poți da exemple din experiența ta educațională sau din voluntariat.
CV-ul nu e un loc bun pentru falsa modestie. Pune-ți în prim-plan cea mai mare realizare prin una sau două fraze (nu mai mult), în care te descrii într-o lumină pozitivă și folosești cuvinte de acțiune. Susține-ți argumentul cu o frază privind filosofia sau stilul tău profesional. Nu uita să adaptezi abilitățile și atributele evidențiate la fișa postului.
În istoricul profesional din CV-ul pentru personal administrativ, vei trece toate pozițiile ocupate care te-au adus în acest punct din carieră. Nu este nevoie să te întorci cu peste 10 ani în timp, deoarece sigur nu mai folosești instrumentele pe care le foloseai atunci. În schimb, axează-te pe abilitățile curente și relevante.
Spune o poveste de succes la fiecare punct din listă. Nu ai răspuns doar la telefon, ci ai fost în prima linie a organizației și ai soluționat problemele clienților înainte să se agraveze.
Susține-ți afirmațiile cu date și detalii. Acestea îi vor oferi responsabilului de angajări o perspectivă mai clară asupra personalității și competențelor tale.
Am susținut activitatea unei firme cu 7 avocați și 20 de asistenți, unde am programat întâlniri cu clienții și înfățișări la tribunal, monitorizând și organizând toate documentele necesare
Am lucrat într-un mic birou de avocatură unde m-am ocupat de planificare și organizare.
Mai jos, vei găsi un exemplu de CV cu istoric profesional adaptabil.
S-ar putea ca recrutorii să arunce aici o scurtă privire chiar la început, înainte să se uite la profilul tău atent executat sau la detaliile din istoricul tău profesional. Vor vrea să afle imediat dacă deții abilitățile și atributele pe care le caută.
De ce abilități ai nevoie pentru a fi un bun specialist administrativ? La bază, îți trebuie abilități tehnice, precum cunoștințe legate de toate tipurile de programe software, dar trebuie și să fii extrem de organizat și calm.
Specialiștii administrativi trebuie să aibă temperamentul și abilitățile organizatorice cu care să poată gestiona mai multe solicitări de la persoane cu caractere diferite, rezolvând probleme și gestionându-și propriul volum de muncă. Încearcă să creezi o secțiune în care să combini abilitățile tehnice și cele non-tehnice de care ai nevoie pentru a gestiona un birou.
Numeroși specialiști administrativi învață din mers – perfect! Prin urmare, secțiunea destinată educației va consta din diploma de bacalaureat. Dacă ai urmat cursuri în administrație sau ai o diplomă de învățământ superior, trece-le și pe ele aici.
Mai jos, vei găsi un exemplu de educație în CV pe care îl poți folosi orientativ.