Structura unui mesaj dă măsura impactului său: iată de ce aspectul este atât de important când creezi o scrisoare de intenție pentru marketing. Ea trebuie să demonstreze creativitatea autorului, dar și să urmeze o structură convențională impusă de procesul de recrutare propriu-zis. Responsabilii de angajări se așteaptă să găsească anumite informații într-un anumit loc – nimic mai logic.
Hai să vedem cum îți poți structura scrisoarea de intenție pentru marketing în așa fel încât să cuprindă aceste componente:
CVapp.ro îți oferă acest ghid pentru marketing, dar și recomandări mai ample într-un ghid general de redactare a scrisorilor de intenție. Merită citit!
Așa cum am spus și mai sus, unele porțiuni din scrisoarea de intenție pentru marketing trebuie să fie banal de practice. Dacă ai fi autor de bloguri, ți-ai trece datele de contact la final; la fel, antetul scrisorii de intenție trebuie să conțină toate informațiile necesare pentru cititorii care vor să ia legătura cu tine sau să afle mai multe despre tine.
Ce scop are antetul, deci? Este o formalitate practică, prin care alții te pot identifica și recrutorii pot afla mai multe și te pot contacta.
Materialele promoționale reușite arată că ți-ai înțeles publicul vizat. La fel, o scrisoare de intenție reușită arată că ai depus efortul necesar pentru a te adresa destinatarului cât mai direct și personal posibil.
Consacratul „Stimate/Stimată” rămâne formula preferată. Totuși, dacă n-ai aflat numele responsabilului de angajări sau al contactului din Resurse Umane, „Stimate recrutor pentru XYZ” sau „Stimată echipă de angajări de la ABC” sunt formulări mai indicate decât impersonalul „În atenția celor interesați”. Marketingul pune oamenii în prim-plan, așa că o injecție de amabilitate personalizată în formula de început va îmbunătăți introducerea.
Ce scop are formula de salut a scrisorii de intenție, atunci? Vei opta pentru o legătură personală bine țintită când dai tonul scrisorii.
Stimată doamnă Munteanu,
După ce am desfășurat sondaje asupra a 8.000 de utilizatori de telefoane mobile pentru un alt angajator, am înțeles că nu contează ce tip de telefon deții: fie că este ultimul iPhone, fie că este cel mai modest telefon de buget, oamenii sunt mereu ghidați de sentimente când cumpără ceva. Încerc să explic aceste aspecte celor 20.000 de abonați ai blogului meu săptămânal și să-i ghidez spre modelul potrivit. Succesul meu ca om de marketing are la bază înțelegerea clienților.
Pentru rolul de marketing manager la Kingofone, veți avea nevoie de o persoană care să știe cum să prezinte noi game de produs în fiecare lună, o persoană specializată în comunicare de impact și marketing viral, o persoană care să scrie articole ce ajung direct pe primele poziții în căutările de pe Google.
Cei cinci ani petrecuți la Lemonage mi-au adus multe satisfacții, însă acum mă mut în Cluj și sper că această scrisoare de intenție și CV-ul care o însoțește vă vor trezi interesul. Îmi place să fiu evaluată în funcție de rezultate:
Deciziile analitice și cercetările meticuloase sunt reperele succesului într-o industrie în care emoțiile și aspectul vizual primează.
Dacă doriți să aflați mai multe, m-ar bucura șansa unui interviu la care să discutăm cum vă voi inspira clienții și cum îi voi ghida spre decizii de achiziții mai bune.
Cu stimă,
Adelina Voicu
Oamenii din marketing știu că prima impresie contează. Cititorii introducerii de la scrisoarea de intenție se așteaptă să scoți artileria grea în primele rânduri, așa că nu trebuie să-i dezamăgești.
Alege acea relatare din carieră despre care vrei să vorbești la interviu și condenseaz-o într-o introducere irezistibilă.
Ce scop are formula de salut a scrisorii de intenție, atunci? Destinatarul nu se va mai opri din citit sau se va fixa pe valoarea potențială pe care o poți aduce angajatorului.
Stimată doamnă Munteanu,
După ce am desfășurat sondaje asupra a 8.000 de utilizatori de telefoane mobile pentru un alt angajator, am înțeles că nu contează ce tip de telefon deții: fie că este ultimul iPhone, fie că este cel mai modest telefon de buget, oamenii sunt mereu ghidați de sentimente când cumpără ceva. Încerc să explic aceste aspecte celor 20.000 de abonați ai blogului meu săptămânal și să-i ghidez spre modelul potrivit. Succesul meu ca om de marketing are la bază înțelegerea clienților.
Corpul scrisorii de intenție pentru marketing trebuie să indice clar capacitatea autorului de a comunica eficient și competent. Vei face o demonstrație de forță, unde talentul tău de marketing nu va fi compromis nici prin formă, nici prin fond.
Dacă cititorul nu-și spune „Da, exact de asta voi angaja acea persoană”, atunci corpul scrisorii de intenție și-a ratat ținta.
Ai multe de zis despre propria carieră, așa că nu-ți va veni ușor să te disciplinezi și să vorbești scurt și la obiect. Rezumă-te la două relatări relevante și percutante, prin care să-ți faci viitorul angajator să ciulească urechile și să-ți acorde întreaga atenție. Spune-le cu emoție și fă-ți recrutorii să vrea să audă mai mult la interviu.
Ce scop are corpul scrisorii de intenție? El va arăta că ești un profesionist al marketingului, care știe că felul în care redactezi un mesaj este aproape la fel de important precum conținutul.
Pentru rolul de marketing manager la Kingofone, veți avea nevoie de o persoană care să știe cum să prezinte noi game de produs în fiecare lună, o persoană specializată în comunicare de impact și marketing viral, o persoană care să scrie articole ce ajung direct pe primele poziții în căutările de pe Google.
Cei cinci ani petrecuți la Lemonage mi-au adus multe satisfacții, însă acum mă mut în Cluj și sper că această scrisoare de intenție și CV-ul care o însoțește vă vor trezi interesul. Îmi place să fiu evaluată în funcție de rezultate:
Deciziile analitice și cercetările meticuloase sunt reperele succesului într-o industrie în care emoțiile și aspectul vizual primează.
Ca la orice mesaj de marketing, trebuie să anticipezi impactul asupra publicului-țintă. Ultimele rânduri din scrisoarea de intenție vor persista mai mult decât orice alt fragment în memoria cititorului, așa că este vital să evaluezi corect tonul îndemnului la acțiune.
Spune-i responsabilului de angajări că ai oricând disponibilitate pentru un interviu. Ai putea și să creezi un link la portofoliul tău sau ai putea spune doar că de-abia aștepți să lucrezi cu el. O atitudine pozitivă este baza oricărei relații.
Apoi, încheie pur și simplu cu o formulă precum „Cu sinceritate”, „Cu stimă” sau „Cu respect”, deasupra numelui tău.
Ce scop au încheierea și formula de final a scrisorii de intenție? Vei termina cu un îndemn la acțiune încrezător și incisiv, prin care îți vei susține mesajele esențiale.
Dacă doriți să aflați mai multe, m-ar bucura șansa unui interviu la care să discutăm cum vă voi inspira clienții și cum îi voi ghida spre decizii de achiziții mai bune.
Cu stimă,
Adelina Voicu