În numeroase mari companii, de angajări se ocupă o echipă de la Resurse Umane, așa că scrisoarea ta se va plimba de la un birou la altul. De aceea, principala funcție a antetului scrisorii de intenție este cea de a te identifica drept autor al documentului și de a pune la îndemâna cititorului datele tale de contact. Dacă trimiți scrisoarea prin poștă, poți folosi fără probleme o adresă de corespondență poștală și un antet formal. Totuși, în cazul candidaturilor online, ar trebui să te rezumi la informații esențiale precum numărul de telefon și profilul de LinkedIn, pentru a nu ocupa spațiu prețios în care l-ai putea convinge pe cititor să-ți dea ție postul dorit.
Poate că formula de salut are doar câteva cuvinte, însă ea este dă tonul restului scrisorii de intenție. Reprezentanții de servicii clienți lucrează în numeroase domenii, așa că ai mai multe opțiuni în funcție de cât de formală este atmosfera în companie. Dacă ai dubii, o soluție potrivită pentru cele mai diverse situații este „Stimate/stimată” cu o formulă de salut adecvată și un nume de familie. Poate compania este una mai tânără și mai dinamică – atunci, un simplu „Salut” ar putea fi potrivit, mai ales dacă trimiți scrisoarea prin e-mail.
Stimate domnule Vianu,
Paragraful inițial creează acel moment crucial în care, după ce citește prima frază, responsabilul de angajări deja s-a decis dacă vrea să continue și cu restul scrisorii de intenție sau nu. În loc de somnifere precum „Vă scriu pentru a-mi exprima interesul față de postul vacant de reprezentant servicii clienți...”, mai bine pui puțin suflet în introducere. Începe cu o relatare ilustrativă, o afirmație îndrăzneață sau o prezentare incitantă a propriei persoane. Totuși, trebuie să dai impresia de profesionalism, nu de excentricitate, iar responsabilul de angajări trebuie să vrea să citească și restul.
Când clienții îmi solicită ajutorul, încerc să mă pun în locul lor și nu renunț până ce nu le răspund la toate întrebările.
În corpul sau cuprinsul scrisorii de intenție vei detalia în sfârșit toate acele supercalități prin care devii candidatul ideal pentru funcție și companie. Scopul este să dovedești că ai abilitățile și caracterul potrivit pentru a fi un bun reprezentant de servicii clienți pentru acest produs sau serviciu. De aceea, pentru a-ți pune în lumină toate realizările notabile, noi îți recomandăm metoda STAR. Întâi, vei explica pe scurt Situația și Tema (sarcina), apoi vei dezvălui Acțiunea ta și Rezultatul pozitiv obținut. În lumea serviciilor pentru clienți, probabil că ai avut multe interacțiuni din care poți alege. Folosește-te de o provocare obișnuită pe care ai gestionat-o deosebit de bine sau o situație dificilă care ar putea apărea la această companie. Când cuprinsul pare puțin prea dens, îl poți împărți în două subsecțiuni. În prima, vei discuta reperele și realizările anterioare; în a doua, îți vei detalia abilitățile și calitățile datorită cărora vei fi un excelent reprezentant de servicii clienți la noua companie.
În proiectele de bricolaj, este greu să ai o soluție pentru orice, iar la MicoDepot, lumea nu caută doar produse, ci și soluții la problemele întâlnite în lucrările de acasă. Asistența oferită clienților înseamnă nu doar articole cumpărate, ci și răspunsuri la întrebări. Când ai treizeci de ani de experiență ca proprietar de magazin cu materiale și unelte, clienții revin la tine nu doar fiindcă le-ai vândut ceva, ci și fiindcă i-ai ajutat. Acum, vreau să îi ajut și pe clienții dumneavoastră.
MicoDepot dorește să aibă angajați cu spirit de echipă, care găsesc produsul potrivit pentru persoana potrivită și care manifestă constant un nivel ridicat de energie și entuziasm. Aveți nevoie de oameni care știu să asculte, să ajute și să impresioneze.
După 31 de ani de experiență în vânzări, consider că sunt candidata ideală:
Asistența pentru clienți a fost pasiunea mea încă din copilărie, când construiam diverse obiecte din lemn pentru copiii din cartier. Poate că nu mai am energia necesară pentru a-mi gestiona propriul magazin, însă aștept cu nerăbdare să-mi dedic energiile clienților în loc să mă las distrasă de birocrație.
Ai explicat cu cele mai solide argumente de ce meriți această funcție; acum, a venit momentul să pui punct și să apeși pe „Trimite”. O încheiere optimă pentru paragraful final este îndemnul la acțiune. În acest rând, îți vei arăta pasiunea și entuziasmul pentru postul respectiv și îți vei convinge într-un mod profesionist recrutorul să ia legătura cu tine. Poți opta și să-ți treci iar datele de contact în această secțiune. Apoi, încheie cu o formulă potrivită pentru companie și post, precum „Cu stimă” sau „Cu respect”.
Mi-ar face plăcere să vă dau mai multe detalii despre istoricul meu profesional și v-aș fi recunoscătoare dacă mi-ați lua în calcul candidatura. Voi face tot posibilul să devin un membru productiv al echipei dumneavoastră.
Cu stimă,
Ioana Andreescu