Ca om de vânzări, încerci să-ți pui produsele într-o lumină unică. Deși unele domenii cer abordări mai creative decât altele, se poate afirma că toate scrisorile de intenție trebuie să urmeze aceeași structură, indiferent de ocupație.
Ghidul exhaustiv de redactare a scrisorilor de intenție oferit de CVapp.ro îți oferă sfaturi generale privind crearea unei scrisori de intenție.
Scrisoarea de intenție pentru vânzări include toate componentele următoare, iar fiecare are un scop anume:
Informațiile personale esențiale trebuie să se găsească mereu în secțiunea de antet a scrisorii de intenție pentru domeniul vânzărilor. Deși instinctul îți va spune să-ți începi pledoaria încă de la primele cuvinte, trebuie să te ocupi întâi de aspectele practice. Spațiul gol din jurul antetului le lasă cititorilor un răgaz în care să „comute” pe modul de citire. Dacă mintea încă le-a rămas la ultimul e-mail citit sau la cafeaua pe care încă n-au terminat-o, îți vei risipi acea deschidere în forță.
Ce scop are antetul, deci? Concentrează atenția asupra scrisorii, identificând clar autorul și modul în care te poate contacta recrutorul.
Probabil că nu ai începe niciodată o conversație telefonică cu un străin cu „Ce faci, frate?”. La fel, nu uita că formula de salut a scrisorii de intenție dă tonul pentru restul textului. Trebuie să o găsești pe cea potrivită pentru cititorii tăi.
Clasicul „Stimate domn (sau doamnă) + Nume” este aproape mereu opțiunea ideală. Ea este potrivită cu gradul de respect și politețe la care se așteaptă oamenii din lumea vânzărilor care nu se cunosc.
Ce scop are formula de salut a scrisorii de intenție, atunci? Inițierea unei conversații formale printr-o legătură personală directă, care dă tonul altor interacțiuni din procesul de angajare.
Stimate domnule Circan,
În primele două propoziții din scrisoarea de intenție pentru vânzări, ai ocazia să te periezi puțin.
Specialiștii din vânzări sunt maeștrii mesajelor succinte, atât pe rețelele sociale, cât și în persoană, așa că nu le va fi prea greu să scrie o introducere pe cât de incisivă, pe atât de pertinentă. Trebuie să creezi acea „viziune” asupra contribuției tale la viitorul angajator. Discută despre ținte de vânzări atinse cu brio, evoluții impresionante și noi clienți câștigați. Dacă începi cu dreptul, cititorul va sorbi fiecare cuvânt și-l va aștepta pe următorul.
Dacă vii cu câteva cifre concrete în introducere, arăți și că înțelegi importanța rezultatelor. Gândește-te cu atenție la ele: trebuie să fie cu adevărat impresionante. Dacă nu, ar putea avea un efect opus asupra viitorului angajator.
Ce scop are formula de salut a scrisorii de intenție, atunci? Perfecționează-ți argumentul de bază și spune din prima ce poți oferi.
Clienții din lumea transportului de marfă nu sunt ușor de impresionat, iar disponibilitatea și prețurile nu sunt suficiente pentru a-i atrage. Când concurez cu alți manageri pentru a vinde spații în transporturi containerizate, simplele criterii de servicii și costuri nu-mi oferă un avantaj. Trebuie să-mi conving clienții că merită să plătească pentru a lucra cu mine. Iar eu nu vând doar containere, eu promovez competența colegilor.
La fel ca atunci când argumentezi o vânzare, în corpul scrisorii de intenție, șarjezi către cititor și te retragi, dându-i un răgaz de reflecție.
Pe de o parte, ai grijă să nu-l copleșești cu un potop de succese din vânzări. Trebuie să-i arăți cine e „omul din spatele cifrelor”. Dacă oferi o simplă listă de proiecte sau incluzi prea multe statistici, vei distrage atenția de la imaginea de ansamblu.
Sigur, arată ce proiecte mai relevante ai avut, dar completează lacunele cu modul în care perspicacitatea ta a contat și de ce abordarea ta a dat rezultate deosebite. Totul devine mult mai concret când îți pui reușitele în context.
Ce scop are corpul scrisorii de intenție? El te va descrie în propriile tale cuvinte, iar cititorul își va putea imagina ce abilități de vânzări va câștiga compania lui.
Sunt conștientă că Hermesian Logistics își extinde rutele în Orientul Apropiat și sper că experiența mea B2B în regiune vă va fi de ajutor. În ultimii zece ani, mi-am construit o rețea profesională aici. Am luat cuvântul la conferințe de specialitate, am construit relații cu peste 250 de importatori și exportatori și am dublat cota de piață de la 4% la 8% în decurs de șase ani. Cunosc subtilitățile proceselor de ofertare și știu să le gestionez corect.
Hermesian încurajează oamenii cu mentalitate de câștigător, iar eu am dovedit că am această mentalitate. Pentru a vă demonstra că înțeleg și aspectele mai subtile din domeniul expedițiilor, vă prezint palmaresul meu:
Pentru a găsi acele pârghii care pot schimba o negociere și a valorifica potențialul din fiecare oportunitate, trebuie să înțelegem exact cerințele fiecărui client. Am rezultate optime când lucrez într-un proces de vânzări fluid, în loc să urmăresc pur și simplu clienții potențiali.
Cuvintele de final din scrisoarea de intenție a unui om de vânzări trebuie să fie la granița dintre modestie și speranță.
Când închei, trebuie doar să-ți treci numele sub formula „Cu stimă” sau „Cu respect”. Semnătura de mână este necesară doar pe exemplarele tipărite. Introducerea unei versiuni scanate în documentele electronice este opțională, nu obligatorie.
Ce scop are încheierea scrisorii de intenție? Ea îți îmbracă speranța de angajare exprimată în hainele modestiei. Pledează pentru cauza ta și încheie cu o întrebare nescrisă: „Ce părere aveți”?
Unul dintre managerii de vânzări actuali, Bogdan Iorga, mi-a recomandat această oportunitate profesională. Sper să îmi acordați șansa unui interviu, în care să aflu de ce îi place atât de mult să lucreze la compania dvs.
Cu stimă,
Valentina Diaconu