Industria retailului a trecut prin schimbări radicale în ultimul timp, magazinele convenționale mutându-se aproape exclusiv online și întorcându-se apoi la un model hibrid, iar activitatea managerilor de magazin a evoluat și ea odată cu aceste transformări. Managerul de magazin are rolul de a asigura în primul rând satisfacția clienților, dar și de a menține moralul angajaților. Până la urmă, oamenii din vânzări, telefoanele și chatul online țin afacerea în mișcare.
Ca manager de magazin și profesionist al vânzărilor, știi că prima impresie este decisivă în încheierea unei vânzări. Știi cum să-ți vinzi produsul, dar știi cum să-ți „vinzi” propria imagine?
Lasă-ne pe noi să ne ocupăm de ea. Vei găsi tot ce cauți pe CVapp.ro: de exemplu, recomandări despre cum să scrii un CV convingător sau instrumente online de creare a CV-ului.
Acest ghid, împreună cu exemplul nostru de CV de manager de magazin, va acoperi următoarele subiecte:
Cu ce se ocupă un manager de magazin? Ei bine, cu aproape tot! Tot ce se întâmplă între pereții unității intră în sfera lui de responsabilitate. Când vei citi exemplul de CV pentru manageri de magazin, vei vedea că am inclus multe sarcini ca cele de mai jos:
Bineînțeles, managerii de magazin trebuie și să cunoască bine piața pe care lucrează.
Segmentul retailului este poate cel mai dinamic din România și se află într-o continuă schimbare. În ciuda provocărilor legate de optimizarea costurilor, eficientizarea operațiunilor și performanța financiară, sectorul local rămâne optimist. Mai exact, 82% dintre companii se așteaptă la creșterea veniturilor în 2023 și la menținerea trendului și în 2024. Mai multe date vei găsi în acest articol.
Primul pas în redactarea unui CV de manager de magazin constă în a înțelege formatul corect de CV. CV-ul trebuie să trebuie să conțină următoarele elemente:
Fiecare secțiune are un scop specific, exact ca strategia ta de vânzări sau sesiunile de formare a angajaților. Am spus intenționat „strategie”. Știi că toți clienții sunt diferiți și că trebuie să-ți schimbi abordarea pentru fiecare în parte. Și CV-ul trebuie să reflecte acest aspect. Fiecare magazin la care îl trimiți are o orientare, un stil și o funcție diferite. Dacă vrei să fii manager la un magazin de fashion pentru adolescenții cool, îți trebuie un CV inedit și tineresc; dacă trimiți CV-ul la un magazin de bijuterii luxos, îți trebuie un ton mai sobru. Bineînțeles, trebuie să încerci mereu să lași o impresie de profesionalism.
Primul obstacol: sistemul ATS
Majoritatea companiilor folosesc sisteme de triere a angajaților, care sortează sute de CV-uri primite. CV-ul nu trebuie să fie doar „scanabil”, ci și să conțină cuvintele-cheie și formulările pe baza cărora algoritmii te vor puncta și compara cu alți candidați. Nu îți vei impresiona recrutorii dacă nu poți să treci de acest prim filtru.
Și atunci, cum procedezi? Nu există o soluție universală, dar iată câteva ponturi:
O ultimă idee aici: ai grijă ca rezultatul să sune firesc, fără să lași impresia că ai încercat să încarci CV-ul cu toate cuvintele din anunț.
Majoritatea CV-urilor urmează o ordine invers cronologică (la fel și majoritatea exemplelor noastre de CV). Asta, deoarece pe recrutori îi interesează unde lucrezi în prezent și eventual și unde ai lucrat chiar înainte. Cu acest format, poți evidenția realizările curente și poți sublinia parcursul tău profesional. Secțiunea cu istoricul profesional trebuie să urmeze acest format, asta dacă nu ai motive bune să îl eviți.
Ai putea încerca și un alt format dacă tocmai ți-ai schimbat cariera sau de-abia ai debutat pe piața locurilor de muncă. Formatul de CV funcțional este ideal pentru cei care vor să demonstreze că au abilități de nișă sau competențe foarte complexe, de exemplu, specialiștii din tehnologie, cercetătorii sau alți experți, deoarece au secțiuni extinse pentru abilități. Aceste modele te vor ajuta să te decizi.
Managerul de magazin se bazează mult pe relațiile cu alte persoane (atât clienți, cât și angajați), iar profilul din CV-ul de manager de magazin trebuie să reflecte acest aspect. Profilul profesional este locul în care poți injecta o doză de personalitate în CV; nu îți trebuie decât 3-5 fraze. De ce? Aici ai ocazia de a-ți promova personalitatea ta efervescentă (dar și eficientă) în fața eventualului angajator, precum și talentul de a-ți crește vânzările și păstra angajații.
Prezintă-te într-o singură frază. Mai scrie încă una sau două pentru a-ți descrie marile realizări sau succese, plus încă una sau două în care îți descrii abilitățile și contribuțiile la companie.
Manager de magazin experimentat și axat pe rezultate, cu trei ani
de experiență managerială în mediul retailului. Specialist motivat, cu atuuri precum supervizarea angajaților și promovarea unor servicii optime oferite clienților. Expert în relaționarea cu angajații, organizarea inventarului și visual merchandising. Pregătit, organizat și instruit în materie de produse și reglementări. Angajament pentru crearea unui mediu care să genereze creșterea vânzărilor și satisfacția clienților.
Primul tău job în retail e mult în urmă, iar tu ai ajuns departe. Fiecare post te-a învățat noi abilități sau ți-a oferit o șansă de a te realiza. Felicitări! Acum poți folosi ordinea invers cronologică pentru a gestiona impresia pe care o vor avea recrutorii despre cariera ta.
Fiecare punct din listă se bazează pe argumente în favoarea angajării tale, așa că folosește cuvinte de acțiune incisive, plus date și detalii pentru a convinge. Ai putea aplica metoda CAR: descrie Cerința, spune ce Acțiune ai întreprins și explică Rezultatele.
Anticiparea tendințelor de pe piață și stocarea de produse potrivite, generând o creștere a vânzărilor cu 20%.
Creșterea vânzărilor cu 20%
Manager de magazin senior la Lemonage, București
Septembrie 2017 — Prezent
Asistent manager la Bose, București
Mai 2014 — Iulie 2017
Consultant vânzări telefoane la GS Emporium, București
Septembrie 2012 — Mai 2014
Această secțiune scurtă concentrează atenția recrutorilor asupra abilităților de cel mai înalt nivel, dar din ea vor afla și care crezi tu că sunt cele mai importante abilități pentru postul respectiv. Folosește o combinație de abilități interumane și de abilități tehnice/de afaceri. Nu uita nici să le ierarhizezi corect ( aici vei vedea cum). E locul perfect pentru acele cuvinte-cheie și sintagme importante din anunțul de angajare și pentru a îți crește șansele de a-ți crește punctajul în ATS.
Ce caută angajatorii
Abilități excelente de comunicare, cunoștințe de contabilitate, planificare și produs, toate sunt necesare, dar ce te va diferenția de ceilalți candidați? Această listă de la HubWorks recomandă trăsături pe care angajatorii le-ar putea căuta la un manager de retail:
Managerii de magazine au urcat adesea în ierarhie și au învățat muncind, dar în multe locuri sunt necesare și diplomele universitare. Secțiunea dedicată educației este o simplă enumerare a diplomelor, certificatelor, precum și a onorurilor și distincțiilor tale. Dacă ai o diplomă superioară celei de licență, poți omite să mai treci și liceul.
Diplomă de licență în Marketing, Facultatea de Marketing a Academiei de Studii Economice, București
Septembrie 2009 — Iunie 2012
Ca manager de magazin, știi foarte bine că prezentarea e totul! Acest lucru este valabil și pentru CV-ul tău. Clienții trebuie să poată găsi ceea ce caută fără a se enerva; același lucru e valabil și pentru recrutori. Dacă designul este prea încărcat sau derutant, ei vor trece mai departe.
Simplifică, ordonează și evită elemente grafice, culori puternice sau fotografiile. CVapp.ro oferă o varietate de exemple de prezentare a CV-ului care să se potrivească stilului tău, așa că nu ezita să le folosești.