Asistenții personali sau îngrijitorii se ocupă de diverse activități în locul celor aflați în grija lor, începând de la cumpărături și prepararea meselor, și până la transport și proceduri medicale de bază. Dacă ești o persoană empatică și crezi că această ocupație ți s-ar potrivi, cum ai putea să creezi un CV de asistent personal prin care să arăți că ești candidatul potrivit?
Aici îți vin în ajutor cele peste 50 de exemple și ghiduri de redactare a CV-urilor de pe cvapp.ro.
Asistenții personali trebuie să manifeste empatie și atenție pentru cei pe care îi îngrijesc. Totuși, trebuie să arate și că au spirit organizatoric, de aceea CV-ul de asistent personal urmează o structură exactă:
Când scrii CV-ul, gândește-te cum gestionezi și partea plăcută, dar și provocările. Vei fi o persoană de încredere pentru cei cu mobilitate redusă, însă va trebui și să te ocupi de pacienți agitați și bolnavi și să ai rezistență pentru un program prelungit și ridicarea unor greutăți.
Cum vei demonstra atunci că tu ești cel pe care îl caută angajatorul? Cu următoarea strategie:
S-ar putea să nu ai foarte multe opțiuni când vine vorba de formatul CV-ului de asistent personal sau al CV-ului de îngrijitor. Pentru candidații cu ceva experiență, formatul tradițional de CV (cel invers cronologic) este probabil cea mai bună alegere.
Dacă ești la început de drum ca asistent personal/îngrijitor sau dacă ai experiență informală în îngrijirea prietenilor și rudelor, poți folosi o structură alternativă de CV sugerată de noi, cum ar fi cea funcțională sau cea hibridă.
Un CV de asistent personal fără date de contact te descalifică din prima, de aceea, vei da maximă atenție acestei rubrici. Nu arăți doar că ești ușor de găsit, ci și că ești o persoană care înțelege importanța comunicării.
Profilul profesional, numit și secțiunea „Despre mine”, din CV, trebuie să transmită căldura și farmecul care te recomandă pentru îngrijirea altora. Deși aceste trăsături de personalitate sunt importante, profilul include și o mică doză de experiență, educație și abilități. Gândește-te puțin cum ai putea ieși în evidență ca asistent personal. Poate te faci remarcat(ă) prin numeroșii ani de experiență sau poate că ai o certificare în domeniul medical. Poate că pacienții te apreciază și te caută des datorită capacității tale de a-i liniști. Poate chiar ai câștigat și un premiu pentru munca depusă. Indiferent ce te recomandă, folosește-te de acest atu pentru a-ți lansa în forță profilul profesional.
Mai jos găsești câteva modele de profiluri profesionale pentru CV-ul de asistent personal. Vei găsi și alte surse de inspirație în CV-ul de bonă, de exemplu.
Asistent personal cu un palmares de peste 10 ani în îngrijirea pacienților geriatrici atât la domiciliu, cât și în medii instituționalizate. Contribui cu pasiunea, entuziasmul și competența mea la asigurarea unei calități a vieții cât mai bune pentru pacienți.
Când candidezi pentru un rol de asistență mai formal, de exemplu, într-un azil de bătrâni sau într-o unitate de asistență specializată, secțiunea istoricului profesional (secțiunea „Despre mine” din CV) arată că ai experiența necesară în acest sens. Dacă ai avut cel puțin trei roluri de asistent personal timp de cel puțin 6 luni, poți renunța la acele joburi care nu evidențiază ansamblul de abilități potrivite sau care au fost atât de scurte, încât viitorul angajator ar putea să te întrebe de ce nu ți-au ieșit.
Dat fiind rolul tău, este și normal să vorbești despre responsabilități. Noi îți recomandăm să transformi câteva în rezultate, deoarece angajatorul va înțelege astfel și ce contribuții poți aduce tu. Folosește cifre și arată ce ai realizat.
Responsabilități:
Realizări:
Te poți inspira și din exemplul de istoric profesional de mai jos. Dacă te gândești la un loc de muncă peste hotare, atunci s-ar putea să te ajute un CV în limba engleză.
Îngrijitor-șef la Senior Living, Iași
Ianuarie 2019 — Februarie 2024
Îngrijitor la San Avram, Iași
Ianuarie 2015 — Ianuarie 2019
Dacă nu ai mai lucrat niciodată ca asistent personal, atunci te-ar ajuta să fi avut trei locuri de muncă în domeniul serviciilor. Totuși, nu uita să arăți cum abilitățile folosite în acele locuri de muncă se transferă în domeniul îngrijirii persoanelor. Trebuie și să-ți adaptezi CV-ul la tipul de asistență personală oferit. Dacă lucrezi într-un azil de bătrâni, poți presupune că nu vei face cumpărături zilnice sau că nu vei da cu aspiratorul. Totuși, aceste activități sunt probabil esențiale când lucrezi cu un singur client într-o gospodărie privată. În plus, nu uita să arăți că te-ai ocupat de sarcinile relevante menționate în descrierea postului.
Abilitățile tale stau la baza activității de asistent personal. Va trebui să le folosești în fiecare zi pentru a asigura confortul și satisfacția pacienților. Secțiunea cu abilități din CV-ul tău poate fi împărțită în două categorii: abilitățile non-tehnice și abilitățile tehnice. Primele sunt trăsăturile de personalitate și calitățile înnăscute datorită cărora știi să-i îngrijești pe alții. Cele tehnice necesită pregătire și cunoștințe în domeniul în care lucrezi.
Ambele categorii își au locul în CV-ul de asistent personal, însă nu fără un strop de experiență și explicație:
Acest domeniu este o rampă excelentă de lansare pentru începători, deoarece le oferă posibilitatea de a munci cu normă întreagă și de a crea legături cu alte persoane. În multe cazuri nu se cere nici pregătire oficială, nici certificate de îngrijitor sau asistent personal, în special în cazul celor care lucrează direct la domiciliu.
În cadrul căminelor pentru bătrâni sau al programelor de asistență specializată se caută îngrijitori cu anumite cunoștințe și pregătire medicală. De aceea, o diplomă de asistent medical poate contribui mult la succesul CV-ului de îngrijitor dacă nu ai încă experiență.
Mai jos vei vedea secțiunea de educație dintr-un model de CV asistent personal.
Diplomă de bacalaureat, Grupul Şcolar Agricol „Vasile Adamachi”, Iași
Septembrie 2010 — Iunie 2014
Toată experiența, abilitățile și educația ta nu vor conta prea mult dacă responsabilul de recrutări nu vede o structură logică în CV-ul de asistent personal. În plus, trebuie și să corectezi și să elimini greșelile gramaticale sau de ortografie din text.
O altă componentă importantă este aspectul. În cazul postului de îngrijitor, trebuie să ai un CV curat și simplu, care să dea sentimentul de profesionalism. Îți recomandăm modelele noastre de CV-uri concepute de profesioniști, pe care le descarci în format PDF cu doar câteva clicuri.
Profil
Asistent personal cu un palmares de peste 10 ani în îngrijirea pacienților geriatrici atât la domiciliu, cât și în medii instituționalizate. Contribui cu pasiunea, entuziasmul și competența mea la asigurarea unei calități a vieții cât mai bune pentru pacienți.
Istoric profesional
Îngrijitor-șef la Senior Living, Iași
Ianuarie 2019 — Februarie 2024
Îngrijitor la San Avram, Iași
Ianuarie 2015 — Ianuarie 2019
Educație
Diplomă de bacalaureat, Grupul Şcolar Agricol „Vasile Adamachi”, Iași
Septembrie 2010 — Iunie 2014
Abilități
O carieră ca asistent personal îți dă satisfacția sufletească de a-i ajuta pe cei aflați la nevoie. În plus, te poate ajuta și să obții un post cu responsabilitate mai mare. Orice ai intenționa să faci în viitor, creatorul nostru online de CV-uri îți va fi alături.