1. Ghiduri
  2. Cum se trec abilitățile speciale în CV
Scris de Rolf BaxRolf Bax

Cum se trec abilitățile speciale în CV

13 minute de lectură
Cum se trec abilitățile speciale în CV
Ilustrații de:Katya Vakulenko
Sfaturi, exemple de formatare și cuvinte-cheie pentru abilități speciale, care îi vor cuceri pe recrutori.

Dacă vrei să demonstrezi că ești omul potrivit pentru un nou job, combinația dintre abilitățile din CV este cea care îl va convinge pe recrutor că trebuie să fii angajat. E ușor să definești și să faci dovada abilităților tehnice și non-tehnice (abilități „hard” și „soft”) printr-o realizare atent aleasă. Nu e destul să spui că ai o abilitate specială, ci trebuie și să arăți că o poți folosi cum trebuie.

Diferența dintre abilitățile „hard” și „soft”

Abilitățile tehnice (în engleză „hard skills”) sunt toate acele atuuri și cunoștințe practice și specializate de care ai nevoie pentru un loc de muncă. Abilitățile tehnice sunt cuantificabile și sunt deprinse de obicei învățând, lucrând sau perfecționându-te. Abilitățile tehnice din CV pot fi testate și sunt uneori verificate în procesul de angajare. De multe ori, aceste abilități „hard” au mai multe niveluri, pe care tu le poți prezenta în contextul realizărilor tale.

Abilitățile non-tehnice (în engleză „soft skills”) sunt de regulă aspecte ale personalității, stilului de lucru sau eficienței tale care nu se pretează așa ușor la măsurători sau cuantificări. Abilitățile non-tehnice sunt deosebit de importante în poziții de leadership sau în cele în care interacționezi cu clienții. Când ai doi candidați cu un istoric sau calități profesionale similare, abilitățile „soft” sunt cele care înclină balanța în favoarea viitorului angajat.

Sfat profesionist

Exemple specifice de abilități tehnice și non-tehnice 

Abilități tehnice (medic): chirurgie, îngrijire postoperatorie, medicină de urgență, diagnosticare. 

Abilități non-tehnice (medic): managementul echipei, leadership, compasiune, empatie. 

Abilități tehnice (agent de vânzări): Salesforce, dezvoltarea vânzărilor, calificarea clienților potențiali, pipeline management. 

Abilități non-tehnice (agent de vânzări): comunicare, luarea deciziilor, concentrare, integritate, influențare. 

Abilități tehnice (chelneriță): POS Restaurant, servicii clienți, managementul inventarului, bartending și preparare. 

Abilități non-tehnice (chelneriță): atitudine pozitivă, competență, comunicare, muncă asiduă și responsabilitate.

Reguli esențiale pentru trecerea abilităților în CV

Cum descrii abilitățile în CV? Descrierea abilităților în CV nu se rezumă la doar câteva note aruncate în secțiunea cu abilități. Abilitățile rare pot necesita explicații, anumite abilități pot apărea constant și, în plus, cum te asiguri că abilitățile tale de top sunt cele mai vizibile?

1. Impresionează și demonstrează că ai un ansamblu de abilități rare

Dacă vrei să adoarmă recrutorul în fața CV-ului tău, trece aceleași abilități ca toți ceilalți candidați. Când o să citească sintagma „abilități de comunicare” pentru a zecea oară, în mintea lui vei fi aruncat în grămada de candidați obișnuiți.

2. Evită să repeți la nemurire aceleași abilități în CV

Dacă ai multe ocazii să-ți prezinți abilitățile, probabil crezi că repetiția îți va sublinia și aureola mesajul. Crede-mă că opusul e mai degrabă valabil. Chiar dacă folosești cuvinte diferite pentru a descrie aceeași abilitate din CV, trebuie să înțelegi că spațiul din CV este prea valoros ca să-l irosești astfel.

3. Asigură-te că abilitățile de top din CV sunt și cele mai vizibile

Tabelul de mai jos îți prezintă cele trei locuri în care să plasezi abilitățile în CV. Îți poți descrie abilitățile în fața angajatorului în mai multe moduri, însă, dacă sunt unele pe care ai vrea să le declami în cele patru zări, trebuie neapărat să le treci (descrii) în secțiunea cu abilități sau în profil.

Cele trei locuri în care să-ți prezinți abilitățile în CV

Secțiunea cu abilități. Deoarece o secțiune tipică cu abilități conține 6-7 abilități esențiale, numai cele mai rare și impresionante trebuie să ajungă în listă. Aici îți recomandăm să treci mai degrabă abilitățile tehnice, deoarece restul de non-tehnice vor transpărea din realizările din experiența profesională, dar și din profil. Îți sugerăm un raport de 2:1 în favoarea abilităților tehnice.

Experiența profesională. Uneori, abilitățile vorbesc de la sine dacă îți descrii realizările corect. Dacă spui că ai realizat economii de 15% la achizițiile anuale de echipamente, nu-ți mai plictisi cititorii și cu un pomelnic de abilități de negociere. Alege-ți cuvintele cu atenție și ai grijă la realitatea pe care o descriu.

Profilul. Secțiunea profilului conține cele mai importante 3-4 rânduri din CV și trebuie să fie căptușită cu abilități de top, atât descrise direct, cât și sugerate. Aici poți să repeți abilitățile mai rare aflate în secțiunea cu abilități – până la urmă, chiar vrei ca responsabilul de angajări să ajungă până la ea. Nu te teme să pui la bătaie artileria grea.

Sugestii prin care să-ți acordezi abilitățile la fișa postului

Nu strică să-ți cunoști publicul înainte să treci abilitățile în CV. Când candidezi la job și vrei să înțelegi cam cum ar reacționa publicul la abilitățile prezentate, ia în calcul trei surse principale: fișa postului, compania și domeniul. 

Citește fișa postului ca să identifici cuvintele-cheie și tonalitatea potrivită. Cum sunt prezentate abilitățile în fișa postului? Există abilități obligatorii? Nu uita să indici și să-ți discuți abilitățile în CV la fel cum le prezintă și fișa postului. Aceasta nu este mereu redactată de responsabilul de angajări, însă el o va cunoaște și se va baza pe ea la interviu. Armonizează-ți abilitățile speciale din CV cu ceea ce ți se cere.

Top zece abilități pentru 10 domenii tipice

Derulează la dreapta pentru a vedea mai multe domenii.

educație administrativ medical contabilitate și financiar business și management HoReCa vânzări imobiliare retail tehnic
Munca în echipă Servicii clienți Munca în echipă Servicii clienți Adaptabilitatea Abilități excelente în servicii clienți Servicii clienți Abilități de comunicare Servicii clienți Gândire analitică
Abilități de comunicare Multitasking Abilități solide de comunicare Leadership Microsoft Office Abilități de comunicare Munca în echipă Abilități de management al proiectelor Învățare rapidă Abilități de design
Învățare rapidă Abilități excelente de comunicare Abilități de comunicare Abilități de comunicare Abilități de comunicare Munca în echipă Abilități de comunicare Microsoft Office Munca în echipă Inginerie mecanică
Abilități solide de organizare Microsoft Office Abilitatea de a lucra sub presiune Adaptabilitatea Servicii clienți Servicii clienți Învățare rapidă AutoCAD Abilități de comunicare Managementul proiectelor
Abilități excelente în servicii clienți Învățare rapidă Abilități excelente de comunicare Abilitate de a coordona mai multe sarcini Leadership Abilitatea de a lucra sub presiune Abilitatea de a lucra sub presiune Adobe Photoshop Abilitatea de a lucra sub presiune Microsoft Office
Servicii clienți Abilități de comunicare Servicii clienți Abilități interpersonale Abilități de comunicare interpersonală Învățare rapidă Adaptabilitatea Munca în echipă Adaptabilitatea Mentalitate creativă
Adaptabilitatea Munca în echipă Învățare rapidă Microsoft Office Abilitatea de a lucra sub presiune Multitasking Abilitate de a coordona mai multe sarcini Multitasking Abilitate de a coordona mai multe sarcini Soluționarea problemelor complexe
Abilități avansate sisteme computerizate Abilitatea de a lucra sub presiune Adaptabilitatea Munca în echipă Multitasking Adaptabilitatea Gestionarea eficientă a timpului Servicii clienți Gestionarea eficientă a timpului Soluționarea creativă a problemelor
Abilitatea de a lucra sub presiune Abilități computere Abilități leadership Management Munca în echipă Abilitate de a coordona mai multe sarcini Comunicarea Abilități excelente de comunicare Comunicarea Munca în echipă
Gestionarea eficientă a timpului Adaptabilitatea Abilitate de a coordona mai multe sarcini Gestionarea timpului Abilități de soluționare a problemelor Abilități avansate de comunicare Abilități computere Abilitatea de a lucra sub presiune Abilități computere Abilități decizionale

Top zece abilități pentru 10 profesii tipice

Derulează la dreapta pentru a vedea mai multe domenii.

învățător/profesor servicii clienți asistent-șef contabil stagiar elev asistent student elev liceu asistent administrativ
Munca în echipă Servicii clienți Promovarea drepturilor pacienților Leadership Abilități de colaborare în echipă Abilități solide de organizare Abilități de comunicare Munca în echipă Abilități solide de organizare Abilități de asistență administrativă
Abilități de comunicare Munca în echipă Abilități de colaborare în echipă Abilități interpersonale Atitudine motivată Abilități excelente în servicii clienți Munca în echipă Servicii clienți Abilități excelente în servicii clienți Abilități de planificare
Abilități excelente de comunicare Abilități de comunicare Abilități solide de comunicare interpersonală Management Munca în echipă Abilități de comunicare Abilitatea de a lucra sub presiune Abilități de comunicare Abilități avansate sisteme computerizate Microsoft Office
Adaptabilitatea Învățare rapidă Cunoștințe în domeniul terminologiei și procedurilor medicale Recrutare Onestitate și integritate Munca în echipă Servicii clienți Învățare rapidă Abilități de comunicare Servicii clienți
Managementul clasei Abilitatea de a lucra sub presiune Experiență traumatologie și UPU Abilități de comunicare Învățare rapidă Abilități avansate sisteme computerizate Adaptabilitatea Adaptabilitatea Munca în echipă Abilități de editare și revizuire
Gestionarea eficientă a timpului Abilități computere Gestionarea eficientă a timpului Microsoft Office Abilități de comunicare Învățare rapidă Învățare rapidă Abilitatea de a lucra sub presiune Învățare rapidă Abilități de control al inventarului
Învățare rapidă Abilitate de a coordona mai multe sarcini Munca în echipă Microsoft Excel Abilități de comunicare interpersonală Servicii clienți Abilitate de a coordona mai multe sarcini Comunicarea Abilități leadership Planificarea evenimentelor
Abilitatea de a lucra sub presiune Adaptabilitatea Munca în echipă Gestionarea eficientă a timpului Adaptabilitatea Abilitatea de a lucra sub presiune Comunicarea Microsoft Office Adaptabilitatea Abilități de dictare
Abilități computere Gestionarea eficientă a timpului Abilitatea de a lucra sub presiune Munca în echipă Microsoft Office Adaptabilitatea Gestionarea eficientă a timpului Leadership Atitudine amabilă și deschisă Abilități de comunicare
Planuri didactice și instruire Microsoft Office Abilități de comunicare Abilitatea de a lucra sub presiune Abilitatea de a lucra sub presiune Gestionarea eficientă a timpului Abilități leadership Abilități computere Multitasking Gestionarea eficientă a timpului
Construiește-ți CV-ul în 15 minute
Construiește-ți CV-ul în 15 minute
Folosește modele profesioniste de CV-uri testate în realitate, care aplică exact „regulile CV-urilor” cerute de angajatori.
Creează-mi CV-ul
Distribuie acest articol
Alte lecturi
Ajutor CV-uri4 minute de lectură
Prezentarea intereselor personale în CV
Prezentarea intereselor personale în CV
Carieră9 minute de lectură
Cum se scrie o cerere de demisie (cu exemple și șabloane)
Cum se scrie o cerere de demisie (cu exemple și șabloane)
Ajutor CV-uri12 minute de lectură
Prezentarea personală (cu exemple)
Prezentarea personală (cu exemple)
Ajutor CV-uri4 minute de lectură
Cum demonstrezi că ai abilități de comunicare în CV?
Cum demonstrezi că ai abilități de comunicare în CV?
Parcurge toate articolele
Acest site utilizează cookie-uri pentru a optimiza experiența utilizatorilor și a genera date analitice și de marketing. Prin utilizarea site-ului nostru, ești de acord cu toate cookie-urile în conformitate cu Politica privind cookie-urile și Politica de confidențialitate.
Acceptă cookie-uri