Exemplu de CV și ghid de redactare pentru Asistenți de vânzări

Un exemplu de CV specific profesiei și testat în practică + un ghid de redactare cu care să-ți obții viitorul loc de muncă în 2024. Poți edita acest exemplu de CV pentru Asistenți de vânzări și vei începe să construiești rapid și simplu un CV perfect în doar câteva minute. Trebuie doar să-ți introduci datele, să descarci noul CV și vei discuta imediat cu angajatorul!
Editează acest CV

Toată lumea știe că tu ești acea figură prietenoasă care dă o dimensiune umană procesului de vânzare-cumpărare, tot mai automatizat astăzi. În multe privințe, ești chiar întruchiparea companiei pentru clienții care vizitează magazinul! De aceea, nu e de mirare că orice recrutor exigent vrea să vadă un CV de asistent vânzări cât mai convingător când alege candidații potriviți.

Tu știi ce poți și știi că meriți jobul, însă cum îți vei impresiona și viitorul angajator? Cu cvapp.ro, vei găsi imediat răspunsul la întrebare.

Cum se face un CV de asistent vânzări?

Redactarea unui CV de asistent vânzări nu e neapărat o știință exactă, însă trebuie să urmezi anumite reguli structurale. Iată ce va conține CV-ul:

  • antetul;
  • profilul profesional (secțiunea „Despre mine” din CV);
  • istoricul profesional;
  • educația;
  • abilitățile.

Tu lucrezi direct cu clienții, îi ghidezi către produse compatibile și crești vânzările. Trebuie să fii comunicativ, extrovertit și prietenos, iar aceste calități se vor regăsi și în CV-ul de asistent vânzări. Cum vei proceda? Vezi mai jos.

  1. Adaptează și iar adaptează – nu trimite același CV la 10 firme, recrutorii au un al șaselea simț când vine vorba de detectat CV-uri „copy-paste”.
  2. La fel ca în vânzări, nu ai mult timp să-ți convingi cititorul, așa că folosește cuvintele- cheie din anunț. S-ar putea să-ți fie de ajutor un generator de „nori” de cuvinte.
  3. Folosește cuvinte dinamice, care indică acțiuni, și adjective care să califice acele acțiuni.
  4. Creează o listă de abilități specifice și organizează-ți experiența pe baza ei.

Alegerea formatului potrivit într-un CV de asistent vânzări

În cazul tău, formatul ideal este cel invers cronologic. Acest format îți prezintă experiența anterioară începând cu (ai ghicit) prezentul și terminând cu trecutul relativ îndepărtat (maximum 10 ani, de obicei). Experiența profesională este fundamentală pentru reușita în domeniu, așa că trebuie să fie cât mai bine reliefată în CV-ul de asistent vânzări.

Include datele de contact

La acest capitol, probabil că nu trebuie să-ți explicăm prea multe. Este evident cât de importante sunt datele de contact și cât de mult contează prezentarea lor. Le vei trece într-un antet, cu text simplu și citeț, care să atragă atenția încă de la început.

  • Numele complet și funcția: prenumele și numele, plus titlul postului (evident, „asistent vânzări”).
  • Adresă de e-mail profesională: cât mai lizibilă și convențională (prenume.nume@sitedeemail.com).
  • Număr de telefon: de preferat numărul de mobil, fiindcă vrei să fii ușor de găsit.
  • Adresă fizică: adresa de domiciliu, nu cea din actul de identitate.
  • LinkedIn: doar dacă ești activ pe rețea și profilul este interesant.
Așa da
  • Carol Bănățeanu
  • Asistent vânzări
  • 0740897220
  • carolbanateanu@email.com
Așa nu
  • Carol Bănățeanu
  • Asistent Sales specializat
  • +40740.897.220
  • carol_mastersalesman@email.com

Folosește profilul profesional

Profilul profesional sau secțiunea „Despre mine” din CV constă în două-patru propoziții de la începutul CV-ului. La fel ca primele câteva cuvinte schimbate cu un client care a intrat într-un showroom, ea dictează restul interacțiunii și succesul vânzării produselor.

Nu ai spațiu în care să te lăfăi cu o tiradă despre toate realizările și calitățile tale, așa că te vei concentra pe cuvintele-cheie de care vorbeam și pe substantive cât mai dinamice („creșterea”, „transmiterea”, „oferirea”). Asistenții de vânzări trebuie să poată crea și menține relații pozitive cu clienții potențiali și existenți, deci aici ai o primă șansă de a-ți arăta competența!

S-ar putea să găsești mai multă inspirație și în CV-uri din domenii conexe. Dacă nu, mai jos te așteaptă un exemplu de profil profesional pentru CV-ul de asistent vânzări:

Exemplu adaptabil de profil

Specialist în vânzări motivat, mă dedic oferirii unei asistențe de top pentru clienți. Organizat, implicat și orientat spre detalii. Contribui cu opt ani de experiență în care am asigurat succesul angajatorilor din retail.

Prezintă-ți experiența de asistent vânzări: o analiză „la bani mărunți”

Acum, urmează istoricul tău profesional. Exemplele pe care le treci aici vor fi cât mai specifice și vor arăta că înțelegi cele mai importante aspecte ale jobului, pe care le-ai văzut deja în anunț. În domeniu se cer abilități excelente de deservire a clienților și experiență în vânzări.

Îți vei ajuta mult cauza dacă vii cu exemple în care ai rezolvat o problemă pentru a crește vânzările magazinului sau experiența unui client. La fel, ai grijă să nu vorbești doar despre sarcini copiate fără noimă din COR, ci să arăți ce ai realizat tu, eventual și cu niște cifre concrete. Mai jos vezi diferențele.

Sarcini:

  • Discuții cu clienții și recomandări produse
  • Comercializarea produselor în magazin
  • Munca în echipă

Realizări:

  • Interacțiune susținută cu clienții și recomandări de produse compatibile cu preferințele acestora, rezultând într-o rată a satisfacției de 98%
  • Aplicarea strategiilor de cross-selling și upselling pentru articolele sport, cu depășirea normei de vânzări anuale cu peste 20%
  • Colaborarea cu 6 alți colegi din departamentul de vânzări la soluții pentru depășirea obiectivelor trimestriale

Dacă ai nevoie de și mai multă inspirație, încearcă exemplul de istoric profesional pentru CV-ul de asistent vânzări de mai jos.

Exemplu adaptabil de istoric profesional CV

Asistent vânzări la Megaverse, București
Octombrie 2016 — Martie 2019

  • Generarea de economii de peste 70.000 de euro prin reorganizarea și eliminarea surplusului din inventar
  • Contribuții la crearea și implementarea unui program de fidelizare care a crescut profitul magazinului cu 22% într-un an
  • Organizarea produselor la raft și aranjarea standurilor promoționale
  • Preluarea întrebărilor legate de stocuri, vânzări și promoții
  • Trimiterea broșurilor lunare pentru promoții și evenimente

 

Asistent vânzări la Estmag, București
Septembrie 2013 — Octombrie 2016

  • Asistarea a peste 50 de clienți pe zi, care au fost îndrumați către produsele potrivite
  • Depășirea obiectivelor din vânzări cu 30% timp de patru luni consecutive
  • Interacțiuni susținute cu clienții, care au generat o creștere a veniturilor cu peste 10%
  • Activitate desfășurată cu accent pe punctualitate, dedicare și entuziasm
  • Oferirea de idei pentru manageri în scopul creșterii atractivității produselor

Cum se face un CV de asistent vânzări fără experiență

Poate nu ai mai lucrat ca asistent vânzări – nicio problemă. Important este să ai măcar niște abilități transferabile, de exemplu de la un call center. Trebuie să-i arăți angajatorului că ai mai lucrat cu clienții în trecut. Dacă nu ai niciun fel de experiență, va trebui să ajustezi formatul CV-ului, mizând pe unul special, care îți scoate în evidență educația și abilitățile și lasă istoricul profesional la final sau îl elimină complet.

Punctează abilitățile care te recomandă ca asistent vânzări

Ai trecut de partea mai consistentă textual a CV-ului, acum, mai ai doar de punctat câteva abilități. Simplu, nu? Totuși, gândește-te bine la cele care contează cel mai mult la jobul respectiv. S-ar putea să crezi că ai nevoie mai mult de abilități non-tehnice („soft”), iar angajatorul să vrea un asistent de vânzări specializat mai mult pe tehnic („hard”).

Abilități
  • Abilități organizaționale
  • Comunicare excelentă
  • Asistență clienți
  • Cunoștințe avansate de matematică
  • Integritate și onestitate

Oricum ar fi, anunțul de angajare e reperul perfect și de data asta. Scanează-l rapid, vezi ce îți sare în ochi și află ce îți cere angajatorul.

Prezintă-ți educația și certificările relevante ca asistent vânzări

Deși o diplomă din învățământul universitar ți-ar fi de ajutor, ea nu este o cerință obligatorie pentru asistenții de vânzări. Totuși, vei avea nevoie de o diplomă de bacalaureat, deoarece unii angajatori cer expres cunoștințe bune de limba română. Unii pun accent și pe perfecționare, așa că, dacă ai urmat vreun curs în domeniu, folosește secțiunea „Cursuri” special pentru el. Perspectivele de salarizare și angajare în domeniu sunt atractive, așa că merită să investești puțin în educația continuă.

Exemplu de educație și certificări adaptabil

Diplomă de licență în Contabilitate și informatică de gestiune, Academia de Studii Economice, București
Septembrie 2010 — Iunie 2013

Diplomă de bacalaureat, Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, București
Septembrie 2006 — Iunie 2010

Designul CV-ului de asistent vânzări: alege modelul potrivit

Aspectul și structura CV-ului tău îți dau o nouă ocazie de a-i spune recrutorului că ești un asistent de vânzări cu abilități de comunicare excelente. E nevoie de cineva cu spirit organizatoric în acest domeniu, așa că ai avea încredere în el dacă vezi un CV dezordonat? Probabil că nu.

Pune-te în locul recrutorului și alege un design care să-ți transmită abilitățile de comunicare și atenția la detalii. Menține aspectul simplu și asigură-te că toate secțiunile sunt ușor de citit. Dacă ai probleme, poți economisi timp și efort cu unul dintre modelele noastre de CV.

Exemplu de CV asistent vânzări în format textual simplu

Profil

Specialist în vânzări motivat, mă dedic oferirii unei asistențe de top pentru clienți. Organizat, implicat și orientat spre detalii. Contribui cu opt ani de experiență în care am asigurat succesul angajatorilor din retail.

Istoric profesional

Asistent vânzări la Megaverse, București
Octombrie 2016 — Martie 2019

  • Generarea de economii de peste 70.000 de euro prin reorganizarea și eliminarea surplusului din inventar
  • Contribuții la crearea și implementarea unui program de fidelizare care a crescut profitul magazinului cu 22% într-un an
  • Organizarea produselor la raft și aranjarea standurilor promoționale
  • Preluarea întrebărilor legate de stocuri, vânzări și promoții
  • Trimiterea broșurilor lunare pentru promoții și evenimente

 

Asistent vânzări la Estmag, București
Septembrie 2013 — Octombrie 2016

  • Asistarea a peste 50 de clienți pe zi, care au fost îndrumați către produsele potrivite
  • Depășirea obiectivelor din vânzări cu 30% timp de patru luni consecutive
  • Interacțiuni susținute cu clienții, care au generat o creștere a veniturilor cu peste 10%
  • Activitate desfășurată cu accent pe punctualitate, dedicare și entuziasm
  • Oferirea de idei pentru manageri în scopul creșterii atractivității produselor

 

Educație

Diplomă de licență în Contabilitate și informatică de gestiune, Academia de Studii Economice, București
Septembrie 2010 — Iunie 2013

Diplomă de bacalaureat, Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, București
Septembrie 2006 — Iunie 2010

Abilități

  • Creșterea profitului
  • Asistență clienți
  • Soluționarea problemelor
  • Software de retail
  • Persuasiune

În cariera ta, trebuie să știi cum să te prezinți și să convingi. Aliatul tău perfect va fi creatorul online de CV-uri oferit de noi.

Construiește-ți CV-ul în 15 minute
Folosește modele profesioniste de CV-uri testate în realitate, care aplică exact „regulile CV-urilor” cerute de angajatori.
Creează-mi CV-ul