Îți cunoști valoarea și știi că nu vrei să joci în echipe din liga a doua. Ai fixat ținta pe colosul industriei digitale și știi că ai ce îți trebuie pentru a lucra la cea mai inovatoare companie de pe planetă. Totuși, cum poți ajunge pe „prima pagină” a rezultatelor din procesul de selecție? Cum prinzi un bilet de intrare în Googleplex?
Poate că ai un CV impresionant, însă și concurenții tăi sunt de calibru mare. Aici te poate ajuta scrisoarea de intenție pentru Google. Cu un format mai liber, îți poți lăsa creativitatea să te recomande, iar cu sfaturile noastre, vei atrage mai multă atenție ca un Doodle de 1 Decembrie.
Stimată doamnă Andreescu,
Când am câștigat premiul oferit de Google pentru tinerii cercetători în 2014, am simțit că intru pe traiectoria unei cariere la extraordinara dumneavoastră companie. Zece ani mai târziu, sunt gata să-mi aduc contribuția la dezvoltarea ei.
După masteratul în Informatică la UBB Cluj și un început de carieră în modelarea datelor, am lucrat la GovITHub în procesarea datelor publice pentru guvernul român. Astfel, am înțeles impactul concluziilor axate pe date și psihologiei alegerii. Anexez o lucrare dedicată designului informațional care a fost citată de peste 200 de ori în publicațiile din domeniu. Știu că această arie profesională se intersectează cu multe dintre direcțiile companiei dvs. și sper să o integrez și mai mult în activitatea mea.
La ExtraBet, am creat timp de patru ani algoritmi și motoare decizionale, crescând profitul cu 48% și rata de retenție a clienților cu peste 30%. Analiza comportamentală a clienților a ridicat destule dificultăți, dat fiind numărul lor (peste 200.000), însă m-a ajutat foarte mult în activitate.
Contribuția mea la o aplicație de machine learning pentru Celum Novum a crescut eficiența operațională și a generat economii de peste 400.000 EUR, optimizând o bază de resurse vastă. Datele au contrazis în proporție de 40% concluziile deja stabilite, fiind necesară o analiză atentă din partea conducerii. Schimbările au fost implementate.
Știu să-mi explic activitatea și să comunic cu nivelurile înalte din management. Fără o astfel de comunicare, perspectivele extrase din date ar fi pierdute. Ioana Stancu m-a recomandat în acest rol și mi-ar face plăcere să mă prezint la interviu și să discutăm în detaliu.
Cu stimă,
Iulius Patrician Stoian
La fel ca paginile cu rezultate, și secțiunile scrisorii de intenție pentru Google urmează o ordine determinată de un algoritm precis. Vezi mai jos:
Fiecare secțiune compune portretul tău profesional, iar rezultatul trebuie să fie și convingător, dar și credibil. Încearcă să comprimi totul într-o singură pagină și să echilibrezi volumul informațional cu stilistica argumentativă. Mai exact, nu enumera sec abilități și date, dar nici nu te pierde în divagații fără noimă. În plus, totul trebuie să se muleze pe etosul companiei și pe cerințele din anunț.
Dacă te-ai blocat la vreo secțiune, îți recomandăm exemplele de scrisori de intenție de pe site-ul nostru. S-ar putea să te ajute și modelele de scrisoare de intenție similare:
Știm că mulți candidați se poticnesc atunci când trebuie să structureze scrisoarea de intenție, așa că noi ți-am pregătit un ghid general cu care să ieși din impas.
Bun! Am trecut de partea tehnică, acum începem să scriem.
Inovația și creativitatea sunt calități esențiale cerute de liderul motoarelor de căutare. De aceea, scrisoarea de intenție pentru Google trebuie să înceapă ambițios și să sublinieze și o realizare importantă.
Stimată doamnă Țintaru,
În imensul peisaj digital din zilele noastre, trebuie să stabilim un traseu clar pentru generațiile viitoare. De aceea am creat aplicația „AcadAI”, care a câștigat premiul ANIS în categoria „Education Program of the Year”. Proiectul a transformat universul educațional românesc și a fost folosit de peste 8.000 de elevi până în prezent.
Salutare,
M-a interesa oportunitatea oferită de compania dumneavoastră. Am o experiență bogată în crearea de aplicații educaționale și programare în diverse softuri.
După cum vezi mai sus, introducerile generice și banale ca cea din dreapta te pot descalifica din primele secunde. Dacă începi cu stângul, orice mari realizări de care vorbești în restul textului vor părea fade și interesante. Însă, dacă ai cifre și date concrete, ele vorbesc de la sine.
Corpul scrisorii de intenție va urma și el un tipar specific:
Dacă lucrezi la Google, datele sunt „obiectul” muncii tale. Nu numai că angajatorul nu se teme să vadă cifre în fața ochilor, ci chiar se așteaptă să treci câteva. Însă cum le poți pune în cea mai bună lumină?
Caută rapid termenul „Googleyness” și ai să te lămurești. Există câteva repere specifice pe care le caută compania. În plus, dacă ne uităm la anunțurile publicate de ea în România, se întrevăd câteva cerințe esențiale. Iată cum poți să le dai forma unor atuuri personale:
Fă-ți temele și aruncă o privire la profilul de LinkedIn al persoanei care se ocupă de angajări. Așa, vei vedea ce numitori comuni aveți și vei sublinia cum se aliniază interesele tale profesionale cu misiunea companiei.
O atitudine de tipul „Ăsta-s eu și nu mă schimb” nu o să-ți aducă prea mult succes. Nu trebuie doar să faci paradă cu abilitățile tale, ci și să arăți că te poți adapta la cultura organizației. Fii selectiv și pliază-te după anunț.
Hai să vedem și cum procedezi. Te poți ghida după declarația de misiune a companiei, din care se desprind câteva idei principale:
Când redactezi scrisoarea de intenție pentru Google, vei lua aceste idei ca repere și îți vei organiza textul în jurul lor. Nu strică să vii și cu exemple concrete în care arăți cum Google a fost mereu în viața ta sau cum ai pus în practică valorile de mai sus.
Încă de la primele cuvinte pe care le-am căutat pe Google, m-a fascinat capacitatea companiei dumneavoastră de a aduce informația atât de aproape. Acel moment mi-a trezit nu doar curiozitatea ca utilizator, ci și dorința de a contribui la un proiect cu adevărat global.
În cariera mea de programator, am pus această dorință în practică și am creat „InfraInfo”, proiect finanțat de Uniunea Europeană prin programul „Europa digitală”. Această inițiativă a adus infrastructura digitală critică până în cele mai izolate regiuni din România și a oferit acces la informație pentru mii de persoane care suferă de excluziune socială. Am considerat că acest proiect este și un omagiu adus culturii deschise și inovatoare de la Google.
În încheiere, arată-ți încă o dată entuziasmul pentru postul oferit. Trece scurt în revistă argumentele din corpul scrisorii de intenție, mulțumește-i recrutorului pentru atenția acordată și plasează un subtil îndemn la acțiune care arată că ești dispus să discuți la un interviu.
Vă mulțumesc pentru atenția acordată. Sunt gata să discutăm despre felul în care traiectoria mea personală și profesională se aliniază la misiunea companiei Google și să stabilim cum putem crea împreună o lume mai accesibilă și mai bine informată.
La final, folosește o formulă consacrată (de ex. „Cu stimă”) și nu uita să-ți treci numele. Așa, lași o impresie memorabilă.
Dacă nu ai experiență directă la Google sau companii din eșalonul FAANG, poți totuși să mizezi pe experiența dintr-un domeniu similar. Dacă ești student, poți discuta despre proiectele la care ai luat parte, inițiative sociale (de ex. muncă de voluntariat).
Iată câteva sfaturi punctuale:
Așa vei reuși să compensezi lipsa de experiență și să-ți demonstrezi potențialul. Dacă ai mai lucrat, însă nu în același domeniu, s-ar putea să te ajute și un ghid pentru schimbarea carierei.
Nu uita de ATS. Sistemele de triere automată a candidaților îți scanează textul și te pot elimina din cursă încă de dinainte să începi.
Ele iau ca reper cuvinte-cheie din anunț, apoi le caută într-o formă sau alta în scrisoarea trimisă de tine. Nu uita să le folosești și tu.
Bine redactată, o scrisoare de intenție pentru Google va bifa toate cerințele recrutorilor. Urmează structura pe care am descris-o, discută despre realizări, vino cu date și cifre, apoi încheie cu un scurt îndemn la acțiune.
Dacă vrei să scapi de câteva bătăi de cap, noi îți oferim o soluție de redactare prin care îți crești șansele de a ajunge la interviu.