Formatul optim al unei scrisori de intenție pentru marketing digital
Scrisoarea de intenție pentru marketing digital are o anumită structură și un anumit format. Ca specialist în marketing, știi și tu că o abordare prea neconvențională poate fi derutantă. Același lucru se poate spune și despre scrisoarea de intenție.
Deși poți să-ți etalezi creativitatea, scrisoarea de intenție pentru marketing digital trebuie să conțină următoarele elemente:
- Antetul scrisorii de intenție
- Formula de salut
- Introducerea scrisorii de intenție
- Paragrafele centrale (cuprinsul scrisorii)
- Paragraful final al scrisorii de intenție (încheierea și îndemnul la acțiune)
Exemplul de scrisoare de intenție pentru marketing digital este acel punct de plecare din care să-ți elaborezi propria candidatură profesionistă:
Stimată doamnă Săbăuanu,
În marketingul digital, trebuie să găsim exprimarea potrivită, să o amplificăm și să dezvoltăm o comunitate pe baza ei. În cele trei poziții anterioare, am creat strategii sociale premiate, am extins audiența cu 1700% și am crescut gradul de notorietate a brandurilor la cote excepționale (de la 2% la 102%).
Dacă ai creat o strategie socială excelentă, aceasta capătă un elan propriu. În rolul meu de manager de marketing digital, adaug ingredientele potrivite pentru a demara acest proces. Campaniile de marketing digital pentru branduri de larg consum se bazează pe psihologia consumatorilor: am triplat vânzările pentru o marcă de înghețată, am înregistrat un succes de +1020% LFL pentru un lanț cu produse de igienă personală și am propulsat o nouă gamă de răcoritoare la o cotă de piață de 25% în doar șase luni.
Includ o selecție de repere din portofoliul meu, pe care le consider relevante pentru campaniile pe care le-am putea organiza. Fiecare brand este diferit, însă, dacă o strategie a funcționat într-un scenariu, ea funcționează adesea și în altele. Sunt constant recunoscut ca un lider în marketingul de consum și am încredere în capacitatea mea de a-mi transforma reușitele anterioare într-un succes autentic pentru compania dumneavoastră.
Mi-ar face plăcere să putem discuta la interviu despre modul în care v-aș putea propulsa brandul la un nou nivel pe rețelele de socializare.
Cu stimă,
Matei Neagoe
Antetul scrisorii de intenție
La fel ca antetul unei pagini web sau al unui cont de rețea de socializare, antetul scrisorii de intenție te identifică prin conținut și grafică. În numeroase mari companii, de angajări se ocupă o echipă întreagă, așa că scrisoarea ta se va plimba de la un birou la altul. Principala misiune a antetului este ca, indiferent cine-ți citește scrisoarea, acea persoană să știe cine ești și cum să ia legătura cu tine.
Al doilea scop al antetului este crearea unui format atractiv și captarea atenției. Este unul dintre puținele locuri în care îți poți manifesta stilul vizual, așa că merită să creezi un look și profesionist, și atrăgător.
Scopul acestei secțiuni: identificarea documentului prin datele personale necesare și suscitarea interesului recrutorului cu un format plăcut ochiului.
Formula de salut a scrisorii de intenție
Formula de salut a scrisorii de intenție stabilește un ton politicos, dar abordabil, încă de la începutul scrisorii. Trebuie să o alegi cu atenție, deoarece unele companii moderne preferă o abordare mai relaxată. În cazul instituțiilor mai formale, „Stimate/stimată” cu formula de adresare corectă și numele de familie va da numai rezultate bune. Mostra noastră de scrisoare de intenție folosește această exprimare. Când compania se mândrește cu mediul său tânăr și dinamic, ai putea încerca și „Bună” sau „Salut”, poate chiar și prenumele cititorului.
Scopul acestei secțiuni: te adresezi cititorului printr-o formulă adecvată culturii companiei și folosești numele destinatarului oricând contextul permite.
Introducerea scrisorii de intenție
Primul paragraf este locul spre care se îndreaptă atenția cititorului mai întâi, indiferent dacă vorbim de conținut online sau de o scrisoare de intenție. Scopul tău va fi crearea unei introduceri captivante, însă profesioniste, din care cititorul să prindă rapid ideea. Îți recomandăm o relatare interesantă, o statistică relevantă sau o informație notabilă. Trebuie doar ca acest text să se lege cursiv de cuprinsul scrisorii.
Scopul acestei secțiuni: îi captează atenția recrutorului și îl convinge să citească în continuare, printr-o introducere deopotrivă interesantă și relevantă.
Textul din exemplul de scrisoare de intenție de mai jos prezintă imediat viziunea scriitorului și realizările sale profesionale.
În marketingul digital, trebuie să găsim exprimarea potrivită, să o amplificăm și să dezvoltăm o comunitate pe baza ei. În cele trei poziții anterioare, am creat strategii sociale premiate, am extins audiența cu 1700% și am crescut gradul de notorietate a brandurilor la cote excepționale (de la 2% la 102%).
Conținutul (cuprinsul) scrisorii de intenție
Cuprinsul scrisorii de intenție este acel loc în care poți intra direct în pâine, cu toate abilitățile și experiența de marketing pe care le poți oferi. Nu uita să evidențiezi doar acele exemple cu relevanță maximă din CV și să menții concizia în fiecare relatare. STAR este o metodă excelentă în acest sens.
Întâi, descrii o Situație, apoi, Tema (sarcina), Acțiunea întreprinsă și Rezultatul pozitiv obținut. Exemplele trebuie să aibă relevanță pentru eventualele obligații de la noul angajator, așa că s-ar putea să le mai schimbi când candidezi la alte posturi.
Poți încheia cuprinsul scrisorii printr-o discuție despre potențialele contribuții și strategii pe care le-ai putea implementa la noul job.
Scopul acestei secțiuni: folosește metoda STAR pentru a da exemple concise și relevante cu abilitățile și experiența ta profesională și discuta contribuții potențiale la noul post.
Textul exemplificativ al scrisorii de intenție de mai jos evidențiază diversitatea produselor promovate de autor.
Dacă ai creat o strategie socială excelentă, aceasta capătă un elan propriu. În rolul meu de manager de marketing digital, adaug ingredientele potrivite pentru a demara acest proces. Campaniile de marketing digital pentru branduri de larg consum se bazează pe psihologia consumatorilor: am triplat vânzările pentru o marcă de înghețată, am înregistrat un succes de +1020% LFL pentru un lanț cu produse de igienă personală și am propulsat o nouă gamă de răcoritoare la o cotă de piață de 25% în doar șase luni.
Includ o selecție de repere din portofoliul meu, pe care le consider relevante pentru campaniile pe care le-am putea organiza. Fiecare brand este diferit, însă, dacă o strategie a funcționat într-un scenariu, ea funcționează adesea și în altele. Sunt constant recunoscut ca un lider în marketingul de consum și am încredere în capacitatea mea de a-mi transforma reușitele anterioare într-un succes autentic pentru compania dumneavoastră.
Finalul scrisorii de intenție pentru marketing digital (încheierea și formula de final)
Acum, că ai terminat partea mai grea, trebuie să pui punct pe o notă pozitivă. Îndemnul la acțiune este o încheiere cât se poate de eficientă. Această sintagmă îți arată interesul și entuziasmul pentru postul respectiv și îl invită pe managerul de recrutări să te contacteze. Dacă ai suficient spațiu, ai putea chiar să-ți treci din nou datele personale și numărul de telefon aici.
Apoi, alege o formulă de final adecvată, pe măsura celei de salut. „Cu stimă”, „Cu respect, „Vă mulțumesc pentru atenția acordată” sunt toate potrivite, în funcție de cât de formală e scrisoarea.
Scopul acestei secțiuni: crearea unui îndemn la acțiune prin care responsabilul de angajări este încurajat să te contacteze și încheierea printr-o formulă profesionistă și pozitivă. Manifestă încredere, însă nu adopta un ton arogant sau insistent.
Îndemnul la acțiune este o parte esențială din încheiere. Consultă mostra noastră de scrisoare de intenție de mai jos.
Mi-ar face plăcere să putem discuta la interviu despre modul în care v-aș putea propulsa brandul la un nou nivel pe rețelele de socializare.