1. Blog
  2. Scrisoare de intenție
  3. Cum se încheie o scrisoare de intenție (cele mai bune exemple de paragraf de încheiere)
Scris de Paul DruryPaul Drury

Cum se încheie o scrisoare de intenție (cele mai bune exemple de paragraf de încheiere)

17 minute de lectură
Cum se încheie o scrisoare de intenție (cele mai bune exemple de paragraf de încheiere)
Când cauți jobul mult visat și scrii încheierea scrisorii de intenție, trebuie să lași o impresie atent cizelată, care să transpară din toate cuvintele, inclusiv din ultimul.

Încheierea scrisorii de intenție trebuie să aibă un impact unic. Ea este ultimul text pe care îl va citi recrutorul înainte de a decide dacă te invită sau nu la interviu. În cel mai rău caz, măcar îl va convinge să mai arunce o privire la CV-ul tău. Dacă este citită înainte de CV, paragraful de încheiere al scrisorii de intenție va determina citirea CV-ului sau ignorarea lui. Hai să vedem cum se încheie o scrisoare de intenție și cum îl poți convinge pe recrutor să te cheme la interviu.

5 exemple de încheiere a scrisorii de intenție cu impact

Diverși candidați au diverse puncte forte și motivații care merită puse în lumină, așa că nu există o rețetă unică și perfectă pentru finalul scrisorii de intenție. Individualitatea finalului reflectă atuurile ce te definesc ca persoană.

De cele mai multe ori, va fi format dintr-o frază care anticipează (fără însă a exagera) posibilitatea unui interviu, însă mai există și alte sugestii privind conținutul încheierii unei scrisori de intenție. Iată principalele 5 tactici de încheiere a scrisorii de intenție pentru a obține un interviu:

  1. Încheie scrisoarea de intenție cu o discuție despre ceea ce și-ar putea dori recrutorul, chiar și dacă nu a conștientizat respectivele necesități.
  2. Asociază motivația ta personală cu cultura companiei în cuvintele de final ale scrisorii de intenție.
  3. Încheie scrisoarea de intenție cu o sintagmă repetitivă de impact.
  4. Începe să spui o poveste în încheierea scrisorii de intenție. Arată că vei continua povestea la interviu.
  5. Menționează o legătură personală la finalul scrisorii de intenție.

1. Încheie scrisoarea de intenție cu o discuție despre ce și-ar putea dori recrutorul

Fiecare responsabil de angajări are nevoie de un angajat care să îi înțeleagă nevoile. Dacă arăți în încheiere că ești capabil să le înțelegi (înainte de a întâlni persoana respectivă), vei intra pe pole position la interviu.

Fă-l să se întrebe cum anume ai putea ști ce caută și gândește-te încă de pe acum la o prezentare personală. Dacă tu ai intuit atât de bine ce și-ar dori înainte să te angajezi, cu siguranță vei fi și incredibil de implicat când vei începe munca!

Iată și de ce este o tactică de efect: dacă poți să-ți faci timp și să te gândești atent la motivele pentru care angajatorul ar avea nevoie de tine, deja te-ai detașat de restul candidaților. Încheie scrisoarea de intenție pe un ton de empatie și înțelegere, iar viitorul tău șef va vedea într-adevăr că ești cu un pas înainte.

Exemplu: Atenția mea la detalii și abilitățile dovedite de comunicare și socializare mă vor ajuta să vă propulsez substanțial planurile de fuziune viitoare. Experiența mea la X Delta arată că am atuurile necesare pentru a combina doi coloși într-o entitate și mai impresionantă.

2. Asociază motivația ta personală cu cultura companiei în cuvintele de final ale scrisorii de intenție

Nimic nu impresionează mai mult decât un candidat care poate spune clar de ce dorește acel loc de muncă: nu din cauza banilor sau a statutului, ci pentru că acolo simte că îi este locul. Dacă ne înțelegem motivarea personală, deja am făcut un mare pas înainte, dar, dacă o legăm la o carieră sau la un mod de viață, suntem cu mult în fața celorlalți.

Dacă procedezi astfel, trebuie să fii și sincer. Dacă motivația ta este totuși incompatibilă cu misiunea companiei, ideal ar fi să discuți despre altceva. Nu vrei să ajungi în situația de a încerca să convingi un angajator că ești angajatul căutat (după ce ai fost dezarmant de sincer – sau sinceră).

De ce dă rezultate: persoanele care își conștientizează locul în lume și care știu ce vor să facă în viață sunt incredibil de atrăgătoare. Dacă, în încheierea scrisorii de intenție, îți poți pune vocația în lumina potrivită pentru misiunea viitorului angajator, vei lăsa cea mai bună impresie și vei crea un subiect de discuție încă de la începutul interviului.

Exemplu: Sunt pasionat de wellness și de tehnicile de meditație, iar cultura unică a companiei dvs. a fost mult timp un subiect de interes pentru mine. Mă încântă să pot contribui la ea atât în sens spiritual, cât și la nivel operațional și comercial.

3. Încheie scrisoarea de intenție cu o sintagmă repetitivă de impact

Poate îți închipui că responsabilul de angajări a savurat fiecare cuvânt al scrisorii de intenție, însă în realitate e un om ocupat care a citit-o în diagonală. Dacă închei scrisoarea de intenție prin repetarea unor aspecte cheie, deja i-ai dat mai multă valoare.

Poate îți faci griji că te repeți, dar te asigurăm că recrutorul nu va fi așa deranjat pe cât crezi. Dacă repetarea unui mesaj esențial este mai importantă decât transmiterea unui mesaj nou, poți forța puțin nota.

Iată de ce dă rezultate: repetarea anumitor mesaje (în cuvinte diferite) le cimentează în memorie. Repetarea componentelor de bază ale unui argument într-o declarație finală demonstrează o anumită încredere, iar eficacitatea acestei tehnici verbale este dovedită. Dă-ți cititorul pe spate o dată și repetă tehnica și în încheiere, ca să te țină minte.

Exemplu: Merită să subliniez modul în care provocările surmontate în timpul tranzacției Takeshi mă vor pregăti pentru succes în cadrul proiectului K19. Un plan de proiect necompletat nu te mai descurajează când știi deja ce ai de făcut.

4. Încheie scrisoarea de intenție cu începutul unei povești. Trezește interesul recrutorului și arată-i că vei termina acea poveste în timpul interviului

Nimic nu suscită mai multă curiozitate decât o poveste pe care o începi și o lași neterminată, cât ascultătorul încă așteaptă finalul. Începutul unei povești la sfârșitul scrisorii de intenție este echivalentul punctului culminant dintr-un film de acțiune.

Fiecare frază din dosarul tău de candidat este o invitație la o discuție suplimentară (interviu). Poate că recrutorii nu vor sări în picioare la fiecare propoziție, dar, dacă le atragi atenția măcar cu câteva, interviul e ca și garantat.

De ce dă rezultate: când ai doar 300 de cuvinte în care să-ți povestești cariera, este firesc să lași câteva fire narative neterminate. Dacă lași una dintre relatările de maxim impact pentru încheierea scrisorii de intenție, îi arăți responsabilului de angajări că va afla mai multe în etapa interviului.

Exemplu: Dacă vom avea ocazia să ne întâlnim la un interviu, mi-ar plăcea să detaliez modul în care am reușit să cresc cu 95% numărul de vizitatori ai magazinelor printr-o strategie promoțională unică. Magazinele concurenților au fost goale o lună întreagă.

5. Menționează o legătură personală la finalul scrisorii de intenție

Scopul scrisorii de intenție este de a arăta că te potrivești cu funcția respectivă, iar candidatura ta va fi cu atât mai solidă dacă arăți că există o legătură personală. Poate fi o vorba de persoană pe care o cunoști sau o afinitate față de companie – descrie cum a contat în viața ta.

La început, ești un străin. La finalul scrisorii de intenție și al CV-ului, recrutorul deja poate spune că te cunoaște puțin. Dacă ai menționat o persoană pe care te recomandă, acesta o va contacta și îi va cere mai multe informații.

De ce dă rezultate: Când responsabilul de angajări începe să citească scrisoarea de intenție, nu știe cine ești și ce vrei. Ești un străin. Apoi, după ce l-ai prins în povestea ta, nota personală din final îl va face să creadă că nu ești chiar așa străin. Cu cât i se pare că ești „unul de-ai lor”, cu atât este mai probabil să primești mult dorita invitație la interviu.

Exemplu: Când lucram cu Andrei Popescu la MegaSales, mereu îmi spunea că voi deveni un manager de vânzări excelent cândva. El m-a învățat arta marketingului în social media și sunt sigur că vom fi din nou o echipă de succes.

Întrebări esențiale privind tonul încheierii scrisorii de intenție

Deși tonul întregii scrisori de intenție trebuie să fie pozitiv și optimist, rândurile de încheiere ale scrisorii de intenție contează mult dacă vrei să lași o impresie de durată. Principiul motivațional se aplică de minune aici: trebuie să nimerești acel echilibru de aur între încredere în sine și speranță. Iată trei întrebări importante la care trebuie să te gândești când alegi tonul scrisorii de intenție:

  • Cum ar trebui să se simtă responsabilul de angajări după ce o citește?
  • Vei încheia scrisoarea de intenție cu o notă de speranță sau expectativă?
  • Ceri un interviu în ultimele cuvinte din scrisoarea de intenție?

Cum ar trebui să se simtă responsabilul de angajări după ce citește paragraful final al scrisorii de intenție?

Există tot felul de adjective pentru a descrie modul în care un cititor ar dori să se simtă după ce a citit o scrisoare de intenție, iar ele ar putea defini tonul final:

  1. „Sigur” că a făcut alegerea corectă.
  2. „Curios” să afle mai multe despre candidat.
  3. „Încântat” de eventualele tale contribuții.
  4. „Bucuros” că ai înțeles fișa postului.
  5. „Inspirat” de povestea ta și impresionat de ceea ce ai făcut.

Decide ce părere ar putea avea acest responsabil de angajări despre tine și scrie un paragraf de încheiere a scrisorii de intenție care să meargă drept la țintă. Vorbește în termeni simpli. Nu trece de la încredere maximă la timiditate umilă pe parcursul a două propoziții, deoarece îți vei deruta cititorii.

Sfat profesionist

Regula de aur pentru orice scrisoare de intenție se aplică oricărei încheieri: vei scrie o scrisoare de intenție bună dacă te imaginezi în funcția respectivă și dacă îți combini toată experiența relevantă din trecut într-o poveste atractivă care arată de ce vei avea succes. Încheierea scrisorii de intenție este cireașa de pe tort. Ea trebuie să continue pe tonul încrezător al informațiilor de dinainte.

Vei încheia scrisoarea de intenție cu o notă de speranță sau expectativă?

Anii mei de experiență în redactarea de conținut pentru recrutări, dar și citirea postărilor pe rețelele de socializare mi-au arătat că modestia este o calitate incredibil de atractivă a celor care caută un loc de muncă.

Prin urmare, tonul încheierii trebuie să sugereze mai mult speranță, nu expectativă. Nu poți ști sigur că vei fi mai bun decât toți ceilalți candidați și cu siguranță nu vei putea citi mintea responsabilului de angajări pentru a ști ce caută, așa că nu poți adopta postura celui „perfect pentru funcție”. 

Majoritatea anunțurilor nici nu au toate informațiile necesare, așa că încheierea scrisorii de intenție cu un sentiment de speranță pare a sugera o atitudine mult mai rezonabilă și echilibrată. Natura jobului va deveni mai clară pe parcursul câtorva interviuri, dar, chiar și după ele, s-ar putea ca responsabilul de angajări să nu-ți ofere o perspectivă completă.

Ceri un interviu în încheierea scrisorii de intenție?

Pe scurt, da, chiar asta faci. Întregul scop al candidaturii tale este de a dovedi că ești potrivit pentru jobul respectiv. Ar fi ciudat dacă candidații nu și-ar exprima dorința de a se întâlni cu responsabilul de angajări (fie în persoană, fie la telefon) și de a afla mai multe despre acesta și despre oportunitatea oferită. 

Dacă ai scris o scrisoare de intenție solidă și ai optat pentru una-două propoziții ca cele din exemplele de mai sus, ai tot dreptul să spui: „V-aș fi recunoscător dacă mi-ați oferi ocazia de a discuta la interviu despre...” sau ceva asemănător.

Dacă nu menționezi deloc cuvântul „interviu” în ultimul paragraf, cititorul nu se va simți nevoit să acționeze în vreun fel. Trebuie să îi explici că ți se vor oferi interviuri de la alți angajatori și că nici tu, nici el nu aveți timp de pierdut.

Ce ai putea folosi în loc de „Cu stimă”?

Ce formulă de final introduci în scrisoarea de intenție? Cum se încheie o scrisoare formală? Poți încheia o scrisoare de intenție cu „mulțumesc”? Cu ce cuvânt poți alege să închei? E uimitor cât timp le ia unora să se decidă asupra sintagmei folosite la final. „Cu stimă” este o opțiune apreciată și sigură, dar e folosită de prea multă lume, oare există și alte opțiuni? Dacă vrei să pari original, merită să mai studiezi subiectul. Pe de altă parte, există și altele care trebuie evitate cu orice preț.

Așa da
  • Cu sinceritate
  • Cu stimă
  • Cu respect
  • Vă mulțumesc
  • Cu multă considerație
Așa nu
  • Cu toată stima și respectul
  • Cu călduroase urări de bine
  • Ai grijă de tine
  • Numai bine
  • La revedere

Moduri foarte neinspirate de încheiere a unei scrisori de intenție

Sperăm că acest ghid ți-a oferit suficiente sfaturi bune. Totuși, nu putem termina fără a-ți arăta modurile în care încheierea scrisorii de intenție poate face responsabilii de angajări să strâmbe din nas. Bineînțeles, nu trebuie să scrii la fel ca toți ceilalți. Dar nici să fii prea diferit!

Greșit: Cred că ar trebui să vă mai dau un motiv pentru care să mă angajați... Ei bine, am centura neagră la karate si îmi place să-mi exersez schemele pe furnizorii care nu se conformează. Sunt destui pe care i-aș băga în dojo pentru niște antrenamente.

Evită să închei cu o miorlăială timidă și mieroasă.

Greșit: Chiar mi-ar plăcea jobul. Nu cred că mi-am dorit vreodată ceva mai mult. Chiar cred că sunt un candidat sper și sper că sunteți de acord cu mine. Nu mai rămâne nimic de spus: sper că ne-am putea întâlni la un interviu. Mă veți recunoaște după zâmbet.

Nu irosi impactul final pe o listă de adjective fără substanță.

Greșit: Sunt un expert financiar logic, rațional, calculat, incisiv și eficient.

Nu fi insistent și nici prea încrezător.

Greșit: Cred m-aș potrivi perfect în funcție. Fiecare latură din experiența mea arată că voi începe în forță. Voi încerca să fiu cel mai bun angajat în primele șase luni și mă aștept să fiu promovat în decurs de un an. Nu veți regreta că m-ați angajat.

Mulți oameni au un al șaselea simț, care se trezește când ceva nu sună firesc. Când vine vorba de a scrie finalul scrisorii de intenție, verifică și iar verifică și vezi cum ar suna în urechile unui responsabil de angajări. Dacă seamănă cu cele de mai sus, apasă butonul de ștergere și ia-o de la capăt.

E mult mai ușor să dai un exemplu prost decât să scrii un text ideal. Oare de ce? 

Probabil că vei rămâne fără energie mentală când ajungi să redactezi ultimele rânduri ale scrisorii de intenție, dar continuă să te concentrezi asupra calității până când trimiți scrisoarea. Fiecare cuvânt contează.

Încheierea scrisorii de intenție: de bifat

Ca la orice text, etapa de revizuire este cea în care va trebui să-ți decupezi și cizelezi creația înainte de a oferi o capodoperă care atinge toate țintele dorite. Lista de mai jos te va ajuta să stabilești dacă le-ai atins. Nu uita că vei reduce mult efortul și vei câștiga timp cu un model predefinit de scrisoare de intenție.

  1. Bifează una sau două dintre categoriile exemplificative în materie de motivare
  2. Obține tonul potrivit și fă-l pe responsabilul de angajări să se simtă așa cum trebuie
  3. Arată că speri la un interviu, dar și că ai curajul de a cere să te prezinți la el
  4. Reflectă esența personalității tale și motivele pentru care ai fi un angajat excelent
Construiește-ți CV-ul în 15 minute
Construiește-ți CV-ul în 15 minute
Folosește modele profesioniste de CV-uri testate în realitate, care aplică exact „regulile CV-urilor” cerute de angajatori.
Creează-mi CV-ul
Distribuie acest articol
Alte lecturi
Ajutor CV-uri32 minute de lectură
Cum se completează un CV
Cum se completează un CV
Ajutor CV-uri4 minute de lectură
Cum demonstrezi că ai abilități de comunicare în CV?
Cum demonstrezi că ai abilități de comunicare în CV?
Ajutor CV-uri13 minute de lectură
Abilitățile tehnice în CV: un ghid practic cu exemple
Abilitățile tehnice în CV: un ghid practic cu exemple
Ajutor CV-uri20 minute de lectură
Abilități soft pentru CV-uri
Abilități soft pentru CV-uri
Parcurge toate articolele
Acest site utilizează cookie-uri pentru a optimiza experiența utilizatorilor și a genera date analitice și de marketing. Prin utilizarea site-ului nostru, ești de acord cu toate cookie-urile în conformitate cu Politica privind cookie-urile și Politica de confidențialitate.
Acceptă cookie-uri