1. Exemple
  2. Contabilitate
Scris de Karl KahlerKarl Kahler

Exemplu de scrisoare de intenție pentru Contabilitate

Completează-ți candidatura cu acest exemplu de scrisoare de intenție pentru Contabilitate și te vei angaja rapid – fără să te enervezi și fără să mergi pe ghicite. Acest exemplu de scrisoare de intenție este special creat pentru posturile de Contabilitate din 2024. Beneficiezi de fraze exemplificative și ghiduri specializate, iar scrisoarea de intenție perfectă este gata de a fi descărcată în doar câteva minute.
4.3
Evaluare medie
persoane l-au evaluat deja
Exemplu de scrisoare de intenție pentru Contabilitate
Editează această scrisoare de intenție

De ce ai avea nevoie de o scrisoare de intenție pentru contabilitate?

Scrisoarea de intenție este puntea ta personală către responsabilul de angajări. Este acea inițiativă prin care deschizi o conversație directă care ți-ar putea oferi un job. Scopul scrisorii este o prezentare în linii mari a experienței, abilităților și calificărilor, iar obiectivul este maximizarea șanselor de obținere a postului dorit.  S-ar putea spune că un CV îndeplinește aceleași funcții, însă CV-ul este o prezentare mai impersonală a istoricului profesional și educațional. O scrisoare de intenție îți dă ocazia de a te adresa direct și personal unor potențiali angajatori. S-ar putea ca unii să-ți ceară expres să nu trimiți scrisori de intenție sau poate că sistemul lor de procesare a candidaturilor va permite doar încărcarea de CV-uri. În astfel de situații, nu ai încotro și trebuie să respecți dezideratele companiei.  Însă, dacă nu ți s-a indicat clar că nu este nevoie de ea, îți recomandăm să-ți completezi mereu candidatura cu un astfel de document. Nu ai cum să dai greș decât dacă scrisoarea de intenție este redactată sau formatată incorect. Însă o scrisoare de intenție redactată ca la carte îți va crește automat șansele de angajare.

Formatul optim al unei scrisori de intenție pentru contabili

În general, scrisorile de intenție adoptă aceeași structură, indiferent de profesia candidatului:

  • Antetul
  • Formula de salut
  • Introducerea
  • Mesajul propriu-zis
  • Încheierea și semnătura

Elementele unei scrisori de intenție pentru rolul de contabil Hai să analizăm fiecare componentă în parte, să vedem ce scop are fiecare și să aflăm cum le poți redacta corect. Ghidul nostru exhaustiv privind scrisorile de intenție îți oferă sfaturi mai generale privind redactarea scrisorilor de intenție, precum și exemple de scrisori de intenție. Însă mai jos vei găsi sfaturi specifice despre cum poți conferi un impact maxim fiecărui paragraf și fiecărei secțiuni dacă ești în căutarea unui job de contabil.

Antetul scrisorii de intenție

Antetul din partea de sus prezintă datele tale de contact: numele, adresa, numărul de telefon și e-mailul. În plus, conține și elemente de grafică ce trebuie să se armonizeze cu restul CV-ului, așa că n-ar fi rău să creezi un antet și un corp de scrisoare identice.  În general, numele tău trebuie să fie primul și cel mai vizibil element de pe pagină. Astfel, manifești încredere în tine și devii și un candidat mai ușor de reținut. Dacă cineva îți scoate la imprimantă scrisoarea de intenție și o lasă la un loc cu încă câteva zeci, te va găsi imediat când îți caută numele. În scrisorile profesionale cu format convențional, se trecea înainte și adresa de corespondență a expeditorului. În epoca digitală, adresele poștale nu sunt întotdeauna indispensabile, dar ar trebui să le menționezi dacă nu ai alte rețineri. Ar trebui să treci măcar orașul și județul (poate și țara) în care locuiești. Antetul are de altfel și o funcție estetică, delectând privirile pe o pagină care va consta numai din fragmente cu litere negre. Îți dă posibilitatea de a adăuga un strop de culoare, eventual cu o poză proprie, și elemente grafice care îi conferă scrisorii un aspect mai interesant. Ce scop are antetul, deci? Să te diferențieze de mulțimea de candidați la postul de contabil printr-un aspect distinct care te identifică pe tine ca persoană și le arată recrutorilor cum te pot contacta.

Sfat profesionist

Stil unitar, impact extraordinar Stilul CV-ului trebuie să fie armonizat vizual cu cel al scrisorii de intenție – prin urmare, vei folosi aceleași fonturi, dimensiuni de font și formate. Cititorul trebuie să-și dea seama încă de la prima vedere că documentele provin de la același candidat. Dacă stilurile din antetul și textul CV-ului și scrisorii de intenție sunt complet diferite, lași impresia că ai ezitări sau că nu prea dai importanță aspectului vizual. Poate va părea că folosești un CV vechi pe care îl trimiți tuturor angajatorilor și îl însoțești cu o scrisoare redactată în noul tău font preferat. Pe de altă parte, un stil și o grafică plăcute ochiului și aplicate în ambele documente arată migala și consecvența ta, adică apanajul unei minți echilibrate, așa cum trebuie să aibă un contabil adevărat.

 

Formula de salut a scrisorii de intenție

„Stimate domnule/doamnă XYZ,” este cea mai simplă și valabilă formulă pentru a-ți începe scrisoarea. Cu ea, mergi la sigur... asta, dacă nu cumva scrii incorect numele sau greșești genul cititorului. Poți începe și cu impersonalul „Către/În atenția XYZ”, însă nu este recomandat dacă vrei să stabilești o legătură mai personală. Studiază bine compania angajatoare pentru a înțelege cât de formală trebuie să fie adresarea, pe baza imaginii proiectate și postului căutat. Ai grijă să nu ai un ton prea familiar față de acel străin care are puterea să-ți ofere o slujbă. 

Sfat profesionist

Nu uita că te adresezi unei persoane reale. În afara câtorva cazuri speciale, este ideal să te adresezi cititorului pe nume în scrisoarea de intenție. Există mai multe motive în acest sens:

  • Demonstrezi că nu i-ai trimis aceeași scrisoare generică care a mai ajuns și la alte 50 de firme.
  • Arăți că te-ai documentat și că știi cine se ocupă de angajări.
  • Creezi o legătură personală între tine și destinatar.
  • Oamenilor le place să-și vadă numele pe hârtie.
  • Scrisorile cu adresare personală au mai multe șanse să primească un răspuns.

Adesea, anunțurile nu indică și numele responsabilului de angajări. Însă ai putea suna la companie și întreba cine este persoana respectivă – merită să investești două minute într-un simplu apel. Și totuși, unii manageri de recrutări preferă să rămână anonimi, așa că poate ți se va spune că nu trebuie să treci numele nimănui în scrisoare. Atunci, vei respecta dorința companiei și vei căuta altă formulă de început: de exemplu, „Stimată echipă a companiei XYZ”, „Stimați membri ai Departamentului de Resurse Umane” etc. Ce scop are formula de salut a scrisorii de intenție, atunci? Abordarea directă a recrutorului pe un ton prietenos și totodată profesionist.

H3 Introducerea scrisorii de intenție

Pe locuri, fiți gata, scrieți! Primul paragraf al scrisorii trebuie să fie alcătuit din două propoziții sincere, interesante și convingătoare prin care indici locul de muncă vizat și prezinți pe scurt motivele pentru care ai fi un candidat excelent. Introducerea este de departe cel mai important paragraf, dată fiind poziția sa. Știm cu toții cât contează prima impresie. Îți poți sabota orice demersuri prin câteva simple stângăcii din introducere, precum greșelile de ortografie, argumentele slabe sau un ton nepotrivit. Introducerea trebuie să aibă un ton energic, însă profesionist, care să dicteze restul scrisorii. Nu trebuie să fie plictisitoare sau fadă, însă nici nu trebuie să degenereze în tutuiri sau aroganțe. Dacă introducerea este reușită, cititorul își va dori să continue. O regulă a oratoriei sună cam așa: „Spune-le ce urmează să le spui, apoi spune-le, apoi spune-le ce tocmai le-ai spus.” Introducerea e locul în care „le spui ce urmează să le spui”. Ce scop are formula de salut a scrisorii de intenție, atunci? Ea menționează nevoile specifice ale angajatorului și subliniază aportul tău potențial în calitate de contabil.

H3 Corpul (sau cuprinsul) scrisorii de intenție

Acesta este locul în „le spui”. În corpul scrisorii de intenție, îți vei expune principalul argument. Vei folosi două-trei paragrafe axate pe istoricul tău profesional, realizările de la locul de muncă, acreditările tale în domeniul contabilității, precum și abilitățile și pasiunile care te recomandă. În timp ce-ți prezinți palmaresul, nu uita să evidențiezi realizări specifice. Nu ezita să dai detalii: include date concrete, cifre și cazuri reale, cu verbe de acțiune care să exprime clar reușitele tale în practică. În ultimul paragraf din corpul scrisorii, poți face trecerea de la trecutul tău la abilitățile generale și alte calificări prin care te remarci drept candidatul ideal. Ai putea discuta și felul specific în care compania vizată va beneficia de pe urma contribuțiilor tale. Nu uita: în scrisoarea de intenție, nu încerci să arăți că meriți un job anume. Mai degrabă, vrei să-ți convingi cititorul că îi poți rezolva problemele și că va avea o companie mai productivă dacă te angajează. Ce scop are corpul scrisorii de intenție? Cultivarea încrederii recrutorului în abilitățile tale de contabil excepționale.

Finalul scrisorii de intenție (încheierea și formula de sfârșit)

Acesta e locul în care „le spui ce tocmai le-ai spus”. Paragraful de final trebuie să recapituleze pe scurt introducerea și conținutul, axând totul pe un îndemn la acțiune. De exemplu: „Aș putea să vă sun săptămâna viitoare pentru a discuta posibilitatea unui interviu?” O astfel de întrebare l-ar putea face pe recrutor să-și spună că vrei cu adevărat un răspuns. Exact acesta este și efectul scontat. În niciun caz nu vrei să-ți pună scrisoarea deoparte și să o dea uitării. Toate scrisorile profesionale, inclusiv cele de intenție, se încheie printr-un simplu „Cu stimă”, urmat de numele tău. Semnătura fizică nu este necesară decât dacă trimiți scrisoarea de intenție în format tipărit. Ce scop are încheierea scrisorii de intenție? Vei concluziona printr-un îndemn la acțiune care ți-ar putea da ocazia unui interviu.

Scrisul și psihologia persuasiunii: contabilitate și abilitate

Unele texte au rolul de a informa, iar altele sunt destinate pur și simplu divertismentului – scrisoarea de intenție, însă, intră la categoria scrisului persuasiv. Practic, încerci să-ți convingi cititorul să facă ceva diferit în urma citirii scrisorii, așa că va trebui să aplici niște strategii psihologice. Psihologii afirmă că mintea umană se bazează și pe latura emoțională, și pe cea rațională. Reacția emoțională este de obicei mai rapidă și automată, însă are un efect mai puternic, deoarece ne sensibilizează. Reacția rațională este mai lentă, deliberată și analitică – exact acesta este răspunsul pe care îl dorești de la cineva care te-ar suna pentru un interviu. Studiile au indicat că o abordare emoțională ne face mai receptivi la abordarea rațională și că astfel obținem un dublu impact. Iată un exemplu de limbaj care atinge mai degrabă o coardă emoțională: „Sunt genul de persoană pasionată de cifre. Îmi place provocarea pe care o ridică organizarea și analiza informațiilor complexe, dar și crearea de rapoarte precise și relevante și nu suport gândul că aș putea greși. Poate ți se pare că exprimarea sentimentelor față de profesia ta pare cam prea personală, însă scopul scrisorii de intenție este tocmai impactul personal. Astfel, le arăți destinatarilor că ești și tu om. În plus, probabil vor fi și mai atenți când faci trecerea către propoziții mai raționale, cu date concrete, cifre și relatări din trecutul tău profesional.

Tonul

Studiază-ți „ținta”: vezi cum arată anunțul, apoi site-ul și apoi postările de pe rețelele de socializare, pentru a vedea în ce registru li se adresează clienților. Apoi, adoptă un ton similar, fără a-l imita, ci doar cu un nivel de formalizare asemănător.În plus, gândește-te la cum te raportezi tu la companie. Ești un student care caută un stagiu sau candidezi pentru un post superior la departamentul de contabilitate al unei firme importante? Găsește tonul adecvat în funcție de statutul tău și de adresant. Încrederea este bună, însă încrederea excesivă nu are cum să te ajute. Încearcă să te pui în locul interlocutorului tău și imaginează-ți ce părere ar avea despre abordarea ta.

Erori frecvente în mostrele de scrisoare de intenție pentru contabili și moduri în care le putem evita

Iată câteva dintre greșelile adesea comise de autorii scrisorilor de intenție:

  1. Scrisori generice și reciclate, care ar putea fi trimise oricui: trebuie să demonstrezi că ai studiat bine compania vizată și că pledoaria ta se adresează exact ei și numai ei.
  2. Greșeli ortografice sau alte probleme de gramatică sau punctuație: una dintre calitățile de bază ale contabililor este precizia, așa că orice greșeală din scrisoare va fi un semnal de alarmă. Pur și simplu nu îți permiți scăpări. Dacă redactarea de texte nu este punctul tău forte, apelează la un revizor care să-ți verifice scrisoarea.
  3. Scrisori ambigue, pline de limbaj de lemn și clișee: ai „luat la cunoștință cu interes” sau ai „constatat cu satisfacție” că ți se potrivește un job? Acest gen de limbaj este folosit în scrisorile de intenție de mult timp și a fost repetat de mii de ori. Adoptă o exprimare îndrăzneață și originală, nu una insipidă sau generică.
  4. Erori de format la nivel de design, font sau tip de fișier: cea mai mare greșeală ar fi să-ți trimiți scrisoarea de intenție cu un tip de fișier sau un format pe care destinatarul să nu îl poată deschide. Sau ar putea fi lizibilă, însă se va deschide într-o altă aplicație, unde textul va fi împrăștiat și anumite părți vor fi indescifrabile. Dacă vrei să eviți o astfel de greșeală, citește în continuare.
Sfat profesionist

Folosește un model de scrisoare de intenție profesionist

Dacă vrei să eviți erorile de formatare care-ți pot compromite toate eforturile, folosește un model de scrisoare de intenție profesionist. CVapp.ro îți oferă zeci de modele de CV și scrisori de intenție, precum și o soluție de creare ce te va ghida în fiecare etapă.
Rezultatul? Un PDF testat în practică, cu design atrăgător și fonturi corecte. PDF-urile au avantajul de a putea fi deschise de oricine, iar ele îți păstrează formatul în așa fel încât scrisoarea să aibă același aspect și pe ecranul destinatarului, și pe al tău.

Creează-ți scrisoarea de intenție în câteva minute
Creează-ți scrisoarea de intenție în câteva minute
Ieși în evidență și angajează-te mai repede în postul ideal datorită colecției noastre de modele gratuite pentru scrisori de intenție, concepute de experți.
Creează o scrisoare de intenție

Modele gratuite cu design profesionist

Pe CVapp.ro s-au creat peste 10 milioane de CV-uri și scrisori de intenție – aici ai soluția online de top pentru promovarea carierei și accesul la interviuri
4 din 5
bazat pe un număr de 9 evaluări pe Trustpilot
Utilizează acest modelStockholm cover_letter template
Stockholm
Peste 1.500.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelNew York cover_letter template
New York
Peste 490.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelViena cover_letter template
Viena
Peste 130.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelSydney cover_letter template
Sydney
Peste 180.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelLondra cover_letter template
Londra
Peste 340.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelDublin cover_letter template
Dublin
Peste 290.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelMoscova cover_letter template
Moscova
Peste 71.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelAmsterdam cover_letter template
Amsterdam
Peste 180.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelMadrid cover_letter template
Madrid
Peste 170.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelSantiago cover_letter template
Santiago
Peste 160.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelSingapore cover_letter template
Singapore
Peste 59.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelOslo cover_letter template
Oslo
Peste 65.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelCape Town cover_letter template
Cape Town
Peste 8.900 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelParis cover_letter template
Paris
Peste 40.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelBerlin cover_letter template
Berlin
Peste 100.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelGeneva cover_letter template
Geneva
Peste 3.900 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelVancouver cover_letter template
Vancouver
Peste 52.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelTokyo cover_letter template
Tokyo
Peste 68.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelMilano cover_letter template
Milano
Peste 56.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelLisabona cover_letter template
Lisabona
Peste 35.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelBarcelona cover_letter template
Barcelona
Peste 32.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelCopenhaga cover_letter template
Copenhaga
Peste 25.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelChicago cover_letter template
Chicago
Peste 22.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelRio cover_letter template
Rio
Peste 32.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelRoma cover_letter template
Roma
Peste 6.500 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelBoston cover_letter template
Boston
Peste 21.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelToronto cover_letter template
Toronto
Peste 120.000 utilizatori au ales acest model
Acest site utilizează cookie-uri pentru a optimiza experiența utilizatorilor și a genera date analitice și de marketing. Prin utilizarea site-ului nostru, ești de acord cu toate cookie-urile în conformitate cu Politica privind cookie-urile și Politica de confidențialitate.
Acceptă cookie-uri