Formatul optim al unei scrisori de intenție pentru graficieni
Majoritatea scrisorilor de intenție urmează aceeași structură de bază:
- Antetul
- Formula de salut
- Introducerea
- Mesajul propriu-zis
- Încheierea
- Formula de final.
Dacă vrei recomandări detaliate pentru fiecare rubrică, îți recomandăm ghidul nostru cuprinzător de redactare a unei scrisori de intenție.
Iată și câteva sfaturi pentru un impact optim al fiecărei secțiuni din scrisoarea de intenție.
Antetul scrisorii de intenție
Această porțiune, numită antetul scrisorii de intenție, îți precizează numele, numărul de telefon, adresa de e-mail și adesea chiar și adresa poștală. De regulă, numele tău este cel mai mare element de pe pagină și se află sus, în centru. Astfel, arăți că ai încredere în tine, iar angajatorii te țin minte.
Dacă trimiți scrisoarea de intenție prin e-mail, să nu crezi cumva că informațiile de contact nu contează din simplul motiv că destinatarul poate apăsa pe „Răspunde”. E-mailul tău poate fi tipărit și trimis către o echipă mai mare, iar datele tale de contact vor fi mai greu de găsit. Dacă angajatorul trebuie să stea să-ți caute datele, tocmai ai comis cea mai mare greșeală.
Antetul nu trebuie doar să ofere date de contact importante, ci trebuie și să fie conceput atractiv și să conțină spații goale ample, care să rupă monotonia textului următor. Ești designer grafic, așa că sigur cunoști importanța unui text bine structurat și plăcut privirii. Antetul trebuie să-ți reflecte abilitățile tale în materie de prezentare textuală, deși nu trebuie să fie nici prea țipător, nici suprasaturat vizual.
Ce scop are antetul, deci? Să te diferențieze de mulțimea de candidați la postul de designer grafic printr-un aspect distinct care îți demonstrează abilitățile în domeniu, te identifică pe tine ca persoană și le arată recrutorilor cum te pot contacta.
Formula de salut a scrisorii de intenție
Formula de salut este acel „Stimate/stimată” cu care începi scrisoarea. Aici, folosirea numelui unui destinatar real este mereu importantă. Demonstrezi că nu ai compus o scrisoare de intenție generică, ci că te adresezi chiar unei persoane.
În plus, oamenilor le place să-și vadă numele pe hârtie. Sunt mai multe șanse să răspundă unei scrisori care le este personal adresată decât unei scrisori adresate unei întregi companii sau unui departament dintr-o companie. Dacă numele responsabilului de angajări nu apare în anunț, nu strică să suni la companie și să întrebi cum se numește persoana căreia te vei adresa.
În anumite cazuri, angajatorii încearcă să mascheze numele persoanei care ia decizii de angajare. În această situație, trebuie să le respecți decizia și să nu depui eforturi exagerate de a afla numele persoanei care nu vrea să fie numită.
Stimată doamnă Filip,
Introducerea scrisorii de intenție
Una dintre cele mai frecvente (și leneșe) introduceri pentru scrisoarea de intenție este dată de formula „Vă scriu pentru a-mi exprima interesul față de...”. Însă „Vă scriu” este o sintagmă care ar trebui eradicată din toate scrisorile de intenție: destinatarii tăi știu deja că le scrii. Mai bine le spui ceva ce nu știau deja?
Ce scop are formula de salut a scrisorii de intenție, atunci? Realizarea unei legături personale cu responsabilul de angajări într-un mod prietenos și profesionist.
Introducerea trebuie să constea de obicei într-o frază provocatoare care identifică și locul de muncă căutat, dar și oferă o incursiune în experiența și calificările necesare pentru a-l ocupa.
Într-o lume în care atenția este un bun de mare valoare, grafica premiată și conținutul vizual captivant sunt metodele prin care putem atrage atenția clienților asupra mesajului propriu-zis. În cei 12 ani de experiență ca grafician, am asistat la tranziția către aplicații și rețele de socializare, unde, dacă nu captezi atenția clienților, aceștia uită de tine printr-un simplu gest pe ecran.
Cuprinsul scrisorii de intenție
Te-ai prezentat, ai captat atenția publicului, iar acum trebuie să scoți artileria grea: dovada că ești candidatul ideal pentru post.
Cele două paragrafe centrale ale scrisorii îți vor pune în lumină experiența, abilitățile și realizările anterioare din domeniu. Trebuie să dai date cât mai precise și să folosești eventual și statistici care să-ți susțină afirmațiile. Poți utiliza metoda „STAR” (situație, temă/sarcină, acțiune și rezultat) când descrii provocările cu care te-ai confruntat în trecut, acțiunile prin care le-ai rezolvat și rezultatele pozitive obținute.
Te poți lăuda puțin în scrisoarea de intenție, fără ca laudele să degenereze în aroganță. Ține totuși minte că în scrisoare nu vei arăta de ce meriți un job, ci felul în care îți vei ajuta angajatorul să-și rezolve problemele.
Folosește cuvinte de acțiune incisive și eventual date și cifre concrete, de exemplu, numărul de coperte de revistă concepute de tine, web designul ilustrat de tine sau valoarea campaniilor publicitare la care te-ai ocupat de partea de design.
Ce scop are cuprinsul scrisorii de intenție? Ea cultivă încrederea cititorului în abilitățile tale de grafician de calitate.
Din acest punct de vedere, Design036 este soluția publicitară perfectă. Clienții dumneavoastră sunt nume mari din domeniul bunurilor de larg consum și HoReCa. Aceștia vor să-și anime brandurile cu designuri captivante, iar dumneavoastră aveți nevoie de un grafician care poate transpune conceptele creative în realitatea grafică. Am lucrat mulți ani pentru concurenții dumneavoastră din țară, însă, după ce m-am mutat în Cluj-Napoca, vreau să vă impresionez clientela cu forța și simplitatea lucrărilor mele. Sunt licențiat
în Arte Vizuale, specializarea Design, și m-am familiarizat cu toate programele importante de grafică, web, wireframe și multimedia. Am lucrat la peste 120 de proiecte de grafică anual, așa că înțeleg exact cum să redau mesajul clienților.
Un proces de creație așezat pe idei excelente îți asigură o reușită pe măsură mai târziu, așa cum arată realizările mele:
- Designul UX și GUI al unui site din domeniul HoReCa a obținut un premiu național.
- Unnoudesigndeambalajpentruunbranddepatiserieageneratocreștere a vânzărilor YOY de peste 75%.
- Modernizarea graficii pentru o companie turistică a generat un interes cu peste 160% mai mare în rândul clienților.
- Ghidul despre grafica utilizată pentru marketingul pe motoare de căutare a crescut volumul de vânzări cu 21%;
- Modelele mele de tipografie și stilizare au fost adoptate de 60 de clienți în timp ce am lucrat pentru angajatorul anterior.
Încheierea și formula finală
Aici vei trece îndemnul la acțiune și vei sugera că scrisoarea nu trebuie să fie pusă deoparte și dată uitării, ci că cititorul trebuie să acționeze pe baza ei.
Ai putea chiar să-ți întrebi recrutorul dacă nu l-ai putea suna săptămâna viitoare, pentru a-i arăta că ești „pus pe treabă”. Poți și să spui că te-ai bucura să programați împreună un interviu sau cel puțin că aștepți cu nerăbdare un răspuns.
Menține concizia paragrafului, însă arată-i corespondentului că trebuie să facă ceva după ce a citit scrisoarea. Manifestă încredere și hotărâre, însă fără aroganță sau insistență. Cu alte cuvinte, tu cauți un job în domeniul designului grafic, nu ceri unul, însă încrederea ta în tine arată că te consideri un candidat excepțional.
Ce scop are încheierea scrisorii de intenție? Vei încheia cu un apel la acțiune prin care îți încurajezi cititorul să nu îți dea uitării scrisoarea de intenție.
Mi-ar face plăcere să discutăm la interviu despre felul în care grafica mea a stat la baza succesului pentru clienții anteriori. Sunt convins că și clienții dumneavoastră pot beneficia de un succes excepțional.
Studiază site-ul companiei și postările sale de pe rețelele de socializare dacă vrei să înțelegi limbajul pe care îl folosește și imaginea pe care și-o creează. Apoi, adresează-te companiei cu limbajul și stilul folosit de ea.