Formatul optim al unei scrisori de intenție pentru arhitecți
Dacă ești arhitect, sigur nu trebuie să-ți explice nimeni cât de importantă este o structură bună. S-ar putea totuși să nu știi care sunt componentele esențiale ale unei scrisori de intenție reușite. Iată-le:
- Antetul scrisorii de intenție
- Formula de salut
- Introducerea scrisorii de intenție
- Paragrafele centrale (corpul scrisorii)
- Paragraful final al scrisorii de intenție (încheierea și îndemnul la acțiune)
Ghidul exhaustiv pentru scrisorile de intenție oferă sfaturi mai generice despre cum să redactezi scrisorile de intenție, însă mai jos îți vom oferi ponturi specifice despre cum poți obține un impact maxim cu fiecare paragraf și secțiune din scrisoare.
Antetul scrisorii de intenție
Antetul din partea de sus a paginii prezintă rapid și atractiv numele, adresa, numărul de telefon și adresa ta de e-mail. De obicei, numele este cel mai vizibil element de pe pagină; astfel, transmiți încredere și destinatarii te rețin mai ușor.
Adresa de corespondență a expeditorului a fost în trecut considerată esențială, însă este uneori omisă în epoca digitală curentă. Ai putea să o incluzi dacă nu ai alte rețineri sau cel puțin să menționezi orașul, județul și poate și țara în care locuiești. Antetul îți oferă și o ocazie deosebită de a-ți demonstra creativitatea pe o pagină care va consta mai mult din fragmente de text negru pe alb. N-ar strica nici să pui o poză și niște stropi de culoare, fără a exagera. Antetul nu trebuie să fie nici prea încărcat sau prea țipător. Îl vei utiliza pentru a include niște spații goale care să relaxeze privirea și să creeze un echilibru plăcut pentru ochii cititorului.
Ce scop are antetul, prin urmare? Aici îți treci datele de contact, care au o importanță evidentă. Lasă exercițiile stilistice pentru conținutul scrisorii.
Formula de salut a scrisorii de intenție
Formula de salut încetățenită a scrisorilor de intenție este un simplu „Stimate domnule” sau „Stimată doamnă”. Este o formulă perfect adaptată oricărui destinatar, așa că nu are rost să pierzi prea mult timp aici. Este adevărat că, în epoca e-mailului, conduita s-a schimbat puțin, iar unele formule precum „Bună” au devenit mai frecvente. Deși există multe companii care au adoptat un ton mai familiar în comunicările oficiale, nu îți recomandăm totuși să exagerezi în această direcție. O abordare conservatoare este mai indicată aici. Scrisorile de intenție vor fi adresate aproape întotdeauna persoanei responsabile de angajări, al cărei nume de familie îl vom trece în formula de salut. Dacă nu i-ai aflat numele, poți să te interesezi printr-un apel la companie. O scrisoare adresată unei persoane fizice are mai multe șanse la un răspuns decât una adresată unei întregi firme. Dacă ți s-a spus că nu este nevoie de nume, probabil că managerul de recrutări preferă să păstreze anonimatul, dintr-un motiv sau altul. În acest caz, nu forța nota. Caută o formulă creativă prin care să adresezi scrisoarea întregii companii sau departamentului respectiv.
Introducerea scrisorii de intenție
Acum, începem să scriem. Introducerea este formată dintr-un singur paragraf cu una sau două fraze care incită și captează atenția. Aici îți vei indica obiectivul profesional, dar vei face și o scurtă referire la experiența și calificările tale pentru acest job. Contează să ai tonul potrivit: încrezător și îndrăzneț, însă profesionist și echilibrat. Ce scop are introducerea, prin urmare? Aici, vei trezi interes cu mesajul tău de bază, iar recrutorii vor continua să citească.
Conținutul (corpul) scrisorii de intenție
Scrisoarea are două sau trei paragrafe în centrul său, unde îți vei expune principalele argumente. Îți poți prezenta educația și certificatele, însă experiența profesională nu trebuie să lipsească de aici. Țintește spre precizie maximă și include cifre și date precum numărul de imobile proiectate și valoarea lor în bani pentru firmă. Ai putea veni și cu relatări despre realizările anterioare, de exemplu, obstacole inedite cu care te-ai confruntat, felul în care le-ai rezolvat și rezultatele bune pe care le-ai obținut. Spre finalul corpului scrisorii, poți face tranziția către o descriere mai amplă a abilităților și pasiunilor tale, eventual chiar și noile provocări care te-ar interesa pe viitor, arătându-te gata să le faci față. Ce scop are corpul scrisorii de intenție? Prezentarea procesului de proiectare și a modului în care lucrezi cu clienții pentru a asigura reușita estetică, funcțională și financiară a proiectului.
Finalul scrisorii de intenție pentru arhitecți (încheierea și formula de sfârșit)
Paragraful final trebuie să recapituleze ceea ce ai spus deja și să-ți coreleze afirmațiile cu un îndemn entuziast la acțiune. Scopul acestei părți: aici îi explici viitorului angajator că ești candidatul potrivit și îți justifici cererea de interviu. Dacă îi ceri să acționeze, demonstrezi că iei în serios această oportunitate și că ești gata să faci pasul următor. Dacă ai un ton ferm, dar nu agasant, interlocutorul se va simți mai dispus să-ți răspundă.