Formatul optim al unei scrisori de intenție pentru directori
Antetul scrisorii de intenție
Antetul scrisorii de intenție ocupă o poziție de maxim interes în partea de sus a documentului. Deoarece este atât de vizibil, antetul are două roluri. În primul rând, îți identifică documentul pe baza numelui, datelor de contact, rețelelor de socializare precum LinkedIn și altor informații esențiale în cazul în care responsabilul de angajări vrea să te contacteze.
A doua sa funcție este crearea unui format atractiv prin care să ieși în evidență. Ca director, sigur ești foarte atent la mesajul trimis pe calea vizuală. Vrei să transmiți impresia de autoritate și încredere, conformându-te totodată imaginii angajatorului.
Scopul acestei secțiuni: menținerea numelui și datelor de contact în partea de sus a documentului în cazul în care responsabilul de angajări vrea să te contacteze. Crearea unui format atractiv și clar care îți manifestă stilul personal, însă se mulează și pe brandul angajatorului.
Formula de salut a scrisorii de intenție
Formula de salut a scrisorii de intenție are un rol important în crearea unui ton amical și politicos pentru restul scrisorii. Așa cum am arătat anterior în acest exemplu, îți poți personaliza formula de salut pe baza gradului de familiaritate cu compania sau cu echipa de angajări. Dacă nu știi exact ce s-ar potrivi, fii mai precaut și folosește un simplu și profesionist „Stimate/stimată”, urmat de titlul corect și numele de familie al destinatarului.
Scopul acestei secțiuni: crearea unei legături personale prin numirea directă a cititorului printr-o formulă cât mai adecvată relației dintre voi.
Introducerea scrisorii de intenție
Sub anumite aspecte, introducerea este cea mai importantă parte a scrisorii de intenție. Dacă nu te poți diferenția și crea o conexiune, responsabilul de angajări probabil îți va respinge candidatura chiar și înainte să termine paragraful inițial. Ca director, nu este momentul să fii excesiv de precaut. Menține un ton profesional, însă deschide cu cea mai îndrăzneață idee, cea mai impresionantă realizare sau, și mai bine, cu o relatare captivantă al cărei punct culminant este reușita viziunii tale. Fii concis în introducere, pentru a-l putea duce cu ușurință pe cititor în secțiunea principală.
Scopul acestei secțiuni: crearea unei fraze inițiale interesante și impresionante prin care te diferențiezi imediat de alți candidați și îl atragi pe cititor spre restul scrisorii.
Textul exemplificativ de mai jos intră direct în subiect cu un rezumat al carierei directorului, plus un reper.
În cei douăzeci de ani în care am condus companii de livrări, am coordonat adoptarea modelelor de business bazate pe aplicații mobile și m-am poziționat în avangarda celor care folosesc platforme de socializare pentru a atrage și câștiga noi clienți. Când îți construiești o reputație bazată pe încredere, noii clienți sunt interesați de tine doar dacă poți să demonstrezi public că meriți acea încredere.
Conținutul (cuprinsul) scrisorii de intenție
Secțiunea de cuprins a scrisorii de intenție este cea în care expui cu atenție toate motivele care te fac candidatul perfect pentru această funcție. Limitează-te la doar câteva dintre argumentele tale forte și nu uita să-ți susții realizările cu cifre, informații sau intervale de timp specifice. Această secțiune trebuie să conțină doar cele mai relevante exemple, în funcție de postul la care candidezi. Metoda STAR îți poate fi de ajutor: întâi, prezinți o Situație, apoi Tema (sarcina) ta, Acțiunea ta și Rezultatul pozitiv obținut.
În funcția de director, ideile și viziunile tale pentru viitorul companiei sunt esențiale. Fără a lăsa impresia de aroganță sau insistență, descrie-ți ideile și viziunile prin care vei propulsa compania înainte.
Scopul acestei secțiuni: expunerea celor mai relevante și impresionante realizări pe baza metodei STAR, descrierea strategiilor și ideilor pentru reușita viitoare a companiei.
Punctele (bulinele) din mostra de scrisoare de intenție de mai jos au rolul de a despărți textul și a concentra atenția pe marile realizări.
Rolul de director la Rapidus a apărut la momentul potrivit, deoarece tocmai am renunțat la rolul anterior și sunt gata să reintru în activitate. În ambele posturi din trecut, am deținut responsabilitate deplină asupra contului de profit și pierderi, exercitată prin subordonați direcți de la departamentele de vânzări, marketing, operațiuni și financiar.
După obținerea unei diplome de masterat în Managementul logisticii de la Universitatea din București, am avansat timp de opt ani în ierarhia conducerii de la Mega Curier, în special în departamentele de vânzări și marketing. Apoi, am trecut la EuroCurier, unde am lucrat ca director de operațiuni timp de doi ani și am devenit apoi director general.
În acești doi ani, realizările mele au fost remarcabile:
- dezvoltarea bazei de clienți cu 120% - de la 500 la 1.100, cu o creștere a veniturilor în proporție de 140%;
- extinderea a fost determinată teritorial, iar vânzările au înregistrat o creștere LFL organică de +18%;
- crearea unei aplicații cotate ca cea mai bună din domeniu și a unui portal pentru clienți premiat;
- extinderea echipei de 45 de angajați la peste 100 și creșterea gradului de retenție a angajaților de la 65% la 85%.
Am observat că extinderea regională este pe primul loc în planul dumneavoastră de dezvoltare și de aceea sper că experiența mea se va dovedi utilă. Vizibilitatea prin marketing este esențială la intrarea pe un nou teritoriu și mi-ar face plăcere să vă împărtășesc câteva dintre secretele mele dacă îmi veți oferi ocazia de a discuta.
Finalul scrisorii de intenție pentru directori (încheierea și formula de sfârșit)
Încheierea scrisorii de intenție trebuie să cuprindă un îndemn la acțiune. Deși această strategie funcționează pentru candidați de toate nivelurile, candidații la funcții directoriale trebuie să-și expună clar intențiile. Exprimă-ți entuziasmul cu care vrei să mai discuți despre funcție și încurajează-ți recrutorul să te contacteze pentru un interviu. Poți opta și să-ți treci iar datele de contact în această secțiune, dacă ai destul loc. Nu uita să-i mulțumești cititorului pentru atenția acordată.
Apoi, încheie scrisoarea cu o formulă adaptată tonului din formula inițială și restului scrisorii. „Cu stimă” și „Cu respect” sunt opțiuni bune.
Scopul acestei secțiuni: crearea unui îndemn la acțiune clar și încrezător, prin care îți inviți responsabilul de angajări să te cheme la interviu și încheierea scrisorii cu o formulă profesionistă și adecvată.
Încheierea mostrei de scrisoare de intenție de mai jos explică interesul candidatului față de post și prezintă un îndemn la acțiune.
Echipa dumneavoastră de conducere este recunoscută pentru spiritul său inovator și orientarea către clienți, iar eu aș fi onorat să vă propulsez compania la următorul nivel alături de noii mei colegi.