1. Exemple
  2. Jurnalișt
Scris de Karl KahlerKarl Kahler

Exemplu de scrisoare de intenție pentru Jurnalișt

Completează-ți candidatura cu acest exemplu de scrisoare de intenție pentru Jurnalișt și te vei angaja rapid – fără să te enervezi și fără să mergi pe ghicite. Acest exemplu de scrisoare de intenție este special creat pentru posturile de Jurnalișt din 2024. Beneficiezi de fraze exemplificative și ghiduri specializate, iar scrisoarea de intenție perfectă este gata de a fi descărcată în doar câteva minute.
4.1
Evaluare medie
persoane l-au evaluat deja
Exemplu de scrisoare de intenție pentru Jurnalișt
Editează această scrisoare de intenție

Se spune că un jurnalist este o mașinărie care transformă cafeaua în text. Programul e încărcat, salariul e mic, dar satisfacția e eternă. 

Când vine vorba de un nou job, probabil faci parte dintre puținele categorii profesionale care nu trebuie convinse de necesitatea unei scrisori de intenție. Dacă ai candida la un post de jurnalist fără ea, ar fi ca și cum te-ai înscrie la Raliul Brașovului pe bicicletă. 

În plus, un sondaj recent la care au participat recrutori a arătat că un motiv esențial în respingerea diverșilor candidați (indiferent de domeniu) a fost tocmai lipsa unei scrisori de intenție. Este o parte importantă a oricărei cereri de angajare, iar dacă, o treci cu vederea, te descalifici singur.

Exemplu complet de scrisoare de intenție pentru jurnaliști

Exemplu de scrisoare de intenție pentru jurnaliști adaptabil

Stimate domnule Sântimbreanu,

După primirea Premiului Impact la Gala Premiilor UNITER, am înțeles efectul extraordinar al cuvintelor noastre asupra lumii fotbalulului și microbiștilor. Oamenilor le place să discute despre sport, dar le place și să citească opiniile altora și să vadă unde sunt divergențe.

Jurnaliștii sportivi îi ajută pe fani să retraiască momente magice prin cuvintele lor, iar cele 800.000 de vizualizări anuale ale articolelor mele de la Fotbalix îmi permit să sper că am lăsat o amprentă în lumea sportului. Într-un post de Senior Reporter la o publicație națională, aș putea aduce perspectivele mele inedite în fața unui public mai larg.

Ca fost fotbalist amator, am cunoscut multe dintre talentele actuale din sport. Pe baza relațiilor formate, am avut acces la poveștile din culise. Știm cu toții cum se înscrie un gol, însă emoțiile din spatele golului sunt uneori mai importante.

Înaintea carierei din jurnalist, am lucrat la departamentul de PR al unui club din Liga 1 timp de doi ani, unde am coordonat relațiile cu presa. Am fost primul angajat din postul respectiv care a crescut și consolidat prezența online a echipei.

Anexez un portofoliu cu cele mai apreciate articole scrise de mine și v-aș fi recunoscător pentru oportunitatea de a discuta despre pasiunea mea pentru fotbal la un interviu.

Cu stimă,

Mihai Brănean 

S-a copiat!

Secțiunile scrisorii de intenție pentru jurnaliști

Dacă lucrezi în presa scrisă, știi cât de mult contează structura: începi cu un rând care trezește interesul publicului, dezvolți ideea cu argumente și citate, apoi termini cu o încheiere de efect. O scrisoare de intenție are un eșafodaj similar:

  1. Antetul scrisorii de intenție. Sunt suficiente prenumele și numele, telefonul și adresa de e-mail (plus cea fizică în formă simplă). Designul contează cel mai mult aici, fiindcă trebuie să ai un antet memorabil, iar un strop de culoare nu strică.
  2. Formula de salut. Discuți cu o persoană reală, nu cu un concept filosofic. Știi numele recrutorului? Trece-l aici, ca să știe că te-ai interesat. „Stimate domnule/Stimate doamnă” sunt cele mai potrivite.
  3. Introducerea. Un prim paragraf percutant, în care faci prima mutare și îți seduci cititorul.
  4. Cuprinsul scrisorii de intenție. Aici intri în fondul argumentației tale: două-trei paragrafe cu date concrete și argumente solide.
  5. Încheierea. Termină totul pe un ton ambițios, dar nu arogant. Aici plasezi un discret „îndemn la acțiune”, unde arăți că aștepți să fii chemat/ă la interviu.
  6. Formula de final. Folosește o formulă profesionistă și trece-ți și numele complet.

Toate punctele de mai sus sunt mai mult niște repere invizibile. Scopul este un produs final care seamănă cu o poveste cursivă și clară despre experiența și pasiunea ta pentru jurnalistică.

Redactează o scrisoare de intenție concisă, pe o singură pagină, în care să arăți cum calitățile tale reflectă misiunea angajatorului. Schimbă ușor unghiul de abordare și mergi la nivelul personal, stabilind o legătură cu el. Scrie idei, nu fraze, și folosește verbe de acțiune, la fel ca într-un articol de ziar.

Ai nevoie de mai multă inspirație? Poți încerca exemplele de scrisori de intenție de pe site-ul nostru și câteva modele de scrisoare de intenție din domenii similare:

Secțiunile și structura scrisorii de intenție le pot pune probleme și celor mai versați scriitori, așa că noi ți-am pregătit un ghid general care te poate ajuta.

Dacă ai aruncat o privire peste resursele de mai sus, probabil că ai redactat deja antetul. E momentul să captivezi atenția cititorului cu introducerea. 

Introducerea scrisorii de intenție pentru jurnaliști

Poți începe cu orice dorești, numai să nu îți „exprimi interesul” și să „candidezi la”. E deja evident. Ca în șapoul unui articol, folosește propoziții declarative, incitative și informative. Vino cu un detaliu interesant (și relevant) despre tine, periindu-te discret. Se acceptă și epitetele în doze mici.

Așa da

Stimată doamnă Stan,

Cei 4 ani de jurnalism de investigație mi-au arătat că cititorii noștri vor să știe adevărul și au nevoie de cineva care să-l prezinte fără disimulări. Premiul care mi-a fost acordat de FHR anul trecut atestă acest fapt.

Așa nu

Ca licențiat în Științele Comunicării în cadrul UPT, îmi doresc să aplic la postul oferit de dumneavoastră pe platforma XYZJobs.ro. Posed o bogată experiență în domeniu și cunoștințe excelente de jurnalistică.

Mai sus ai văzut un exemplu și un contraexemplu. Pe lângă limbajul greoi din dreapta, o astfel de introducere păcătuiește și prin citarea unor date deja evidente: unele sunt deja în CV, iar angajatorul le știe pe restul. Scrisoarea de intenție nu face decât să dea substanță CV-ului, iar recapitularea secțiunii de Educație e inutilă. Spațiul ar fi mai bine folosit dacă ai vorbi de o realizare și ai cimenta-o cu niște date concrete și credibile.

Cuprinsul scrisorii de intenție pentru ziariști

Corpul scrisorii de intenție va acoperi două-trei paragrafe, cu o structură clar definită:

  • O descriere a abilităților și experienței în publicistică.
  • O pledoarie pentru compatibilitatea ta cu instituția respectivă și integrarea ta în echipă.
  • O încheiere prin care te implantezi bine în mintea recrutorului și nu mai pleci de acolo (cel puțin până la interviu).
  • Un îndemn elegant la acțiune care îl face pe cititor să spună „de ce nu?”.

Primul paragraf din cuprins: ia cuvântul

Începe cu câteva rânduri bine conturate, unde îți menționezi abilitățile și experiența cu care îi convingi pe cei interesați. Portretul tău profesional capătă primele tușe aici.

Ai nevoie de niște idei și nu știi de unde să începi? Te ajută reperele de mai jos:

  1. Cifre și date. Oricât de bine ai scrie, nimeni nu te crede pe cuvânt. Vino cu câteva date clare (ani, cifre de vânzări, distincții). Le poți relua mai creativ și pe cele din CV.
  2. Experiență. O mică ocheadă către trecut îți dă credibilitate. Nu ai apărut din senin la poarta ziarului.
  3. Educație. Merită menționată, mai ales dacă ai în palmares și anumite distincții/realizări.
  4. Abilități. Acestea sunt pilonii pe care îți ridici și CV-ul, și scrisoarea de intenție. Gândește-te la cele din CV și brodează pe marginea lor și aici.
  5. Munca în echipă. De scris, vei scrie singur, însă dincolo de pagina din fața ta, va trebui să te înțelegi cu personalități foarte diferite. Arată că știi cum să faci asta.
Exemplu adaptabil de introducere pentru scrisoarea de intenție

Stimate domnule Sântimbreanu,

După primirea Premiului Impact la Gala Premiilor UNITER, am înțeles efectul extraordinar al cuvintelor noastre asupra lumii fotbalulului și microbiștilor. Oamenilor le place să discute despre sport, dar le place și să citească opiniile altora și să vadă unde sunt divergențe.

S-a copiat!

Al doilea paragraf: trecut și viitor (calități vs. misiune)

Până acum ai vorbit despre tine, acum trebuie să te raportezi la angajator. Probabil te-ai documentat deja și știi câte ceva despre orientarea și cititorii publicației, însă o metodă mai simplă ar fi și să arăți că te poți „alinia” la misiunea sa.

Îți vom demonstra cu un exemplu de la Digi24, care preia și o parte din ghidul BBC – și mai bine. La o privire în diagonală, vezi următoarele valori:

  • Acuratețe
  • Echilibru
  • Echidistanță
  • Diversitate de opinii
  • Integritate

Ele sunt reperele pe care îți așezi și tu următoarele fraze. Cum le-ai putea însă adapta la situația ta? Hai să vedem.

Exemplu adaptabil de cuprins pentru scrisoarea de intenție

Jurnaliștii sportivi îi ajută pe fani să retraiască momente magice prin cuvintele lor, iar cele 800.000 de vizualizări anuale ale articolelor mele de la Fotbalix îmi permit să sper că am lăsat o amprentă în lumea sportului. Într-un post de Senior Reporter la o publicație națională, aș putea aduce perspectivele mele inedite în fața unui public mai larg.

Ca fost fotbalist amator, am cunoscut multe dintre talentele actuale din sport. Pe baza relațiilor formate, am avut acces la poveștile din culise. Știm cu toții cum se înscrie un gol, însă emoțiile din spatele golului sunt uneori mai importante.

Înaintea carierei din jurnalist, am lucrat la departamentul de PR al unui club din Liga 1 timp de doi ani, unde am coordonat relațiile cu presa. Am fost primul angajat din postul respectiv care a crescut și consolidat prezența online a echipei.

S-a copiat!

Îndemn la acțiune și încheiere: un final memorabil

La sfârșit, îi vei mulțumi cititorului pentru timpul acordat și îl rogi, mai direct sau mai discret, să te cheme la un interviu. Aici, îți arăți veleitățile de negociator-comunicator, iar tonul trebuie să denote încredere și ambiție, însă nu aroganță.

Nu uita de formula de încheiere, care e mai degrabă un pretext ca să-ți treci numele în clar la final. Mergi la sigur cu obișnuitul „Cu stimă”/„Cu respect”, nu e loc de excentricități aici.

Exemplu adaptabil de încheiere și formulă de final pentru scrisoarea de intenție

Anexez un portofoliu cu cele mai apreciate articole scrise de mine și v-aș fi recunoscător pentru oportunitatea de a discuta despre pasiunea mea pentru fotbal la un interviu.

Cu stimă,

Mihai Brănean 

S-a copiat!

Cum se face o scrisoare de intenție fără experiență

Poate ești la început de drum și nu ai experiență directă? Poate ai lucrat în alt domeniu sau ești încă student? Nicio problemă, există câteva soluții:

  • Subliniază abilitățile transferabile. Arată ce relevanță au abilitățile din alte roluri. De exemplu, poate ai mai lucrat în învățământ, mai ales pe latura umanistă? Poate ai fost fotograf? Ai scris articole, nuvele, bloguri?
  • Axează-te pe educație. În lipsa experienței, te poți remarca printr-o bază educațională solidă și arăta că știi totuși teoria.
  • Discută despre acțiuni de voluntariat/stagii. Vorbește despre acțiunile de voluntariat la evenimente pentru a arăta că te implici în comunitate.

Aspecte principale

  • Dacă este bine scrisă, o scrisoare de intenție pentru jurnaliști îți pune în lumina perfectă abilitățile, experiența și pasiunea.
  • Folosește-te de fiecare paragraf pentru a-ți etala abilitățile unice. Dacă nu ai experiență, concentrează-te pe cele transferabile.
  • Încearcă soluția noastră dacă vrei să redactezi rapid o scrisoare de intenție elegantă și profesionistă, cu care îți impresionezi viitorii angajatori.
Creează-ți scrisoarea de intenție în câteva minute
Creează-ți scrisoarea de intenție în câteva minute
Ieși în evidență și angajează-te mai repede în postul ideal datorită colecției noastre de modele gratuite pentru scrisori de intenție, concepute de experți.
Creează o scrisoare de intenție

Modele gratuite cu design profesionist

Pe CVapp.ro s-au creat peste 10 milioane de CV-uri și scrisori de intenție – aici ai soluția online de top pentru promovarea carierei și accesul la interviuri
4 din 5
bazat pe un număr de 9 evaluări pe Trustpilot
Utilizează acest modelStockholm cover_letter template
Stockholm
Peste 1.500.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelNew York cover_letter template
New York
Peste 490.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelViena cover_letter template
Viena
Peste 130.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelSydney cover_letter template
Sydney
Peste 180.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelLondra cover_letter template
Londra
Peste 340.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelDublin cover_letter template
Dublin
Peste 290.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelMoscova cover_letter template
Moscova
Peste 71.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelAmsterdam cover_letter template
Amsterdam
Peste 180.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelMadrid cover_letter template
Madrid
Peste 170.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelSantiago cover_letter template
Santiago
Peste 160.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelSingapore cover_letter template
Singapore
Peste 59.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelOslo cover_letter template
Oslo
Peste 65.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelCape Town cover_letter template
Cape Town
Peste 8.900 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelParis cover_letter template
Paris
Peste 40.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelBerlin cover_letter template
Berlin
Peste 100.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelGeneva cover_letter template
Geneva
Peste 3.900 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelVancouver cover_letter template
Vancouver
Peste 52.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelTokyo cover_letter template
Tokyo
Peste 68.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelMilano cover_letter template
Milano
Peste 56.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelLisabona cover_letter template
Lisabona
Peste 35.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelBarcelona cover_letter template
Barcelona
Peste 32.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelCopenhaga cover_letter template
Copenhaga
Peste 25.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelChicago cover_letter template
Chicago
Peste 22.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelRio cover_letter template
Rio
Peste 32.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelRoma cover_letter template
Roma
Peste 6.500 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelBoston cover_letter template
Boston
Peste 21.000 utilizatori au ales acest model
Utilizează acest modelToronto cover_letter template
Toronto
Peste 120.000 utilizatori au ales acest model
Acest site utilizează cookie-uri pentru a optimiza experiența utilizatorilor și a genera date analitice și de marketing. Prin utilizarea site-ului nostru, ești de acord cu toate cookie-urile în conformitate cu Politica privind cookie-urile și Politica de confidențialitate.
Acceptă cookie-uri