Nu există prea multe relații profesionale în care încrederea să fie atât de importantă ca în cea dintre părinți și babysitter. Primii își lasă copiii pe mâinile tale, iar tu trebuie să arăți că ești grijulie și iubitoare, dar și calmă și ordonată. Chiar dacă bifezi toate calitățile cerute, cum le poți demonstra și celorlalți că ești persoana pe care o caută?
Un CV de babysitter este soluția pe care o cauți. Aici îți vei demonstra nu doar competențele și experiența, ci vei arăta și că ai personalitatea potrivită. În plus, în creatorul nostru de CV-uri, vei structura corect informația și vei folosi un format atractiv și convingător.
Cum se face un CV de babysitter
Înainte să începi să scrii, trebuie să știi și ce etape vei parcurge. Toate CV-urile urmează o secvență clară și simplă:
- antetul;
- profilul profesional (secțiunea „Despre mine” din CV);
- istoricul profesional;
- educația;
- abilitățile.
Pe parcursul CV-ului de bonă, evită formulările ambigue sau pretențioase, care nu spun nimic. Insistă pe atitudinea ta pozitivă, energică și deschisă, însă arată și că înțelegi importanța organizării și structurii, eventual cu cifre sau date, dacă le ai.
Iată câteva sugestii punctuale:
- Dacă simți că te-ai blocat, folosește metoda STAR: arată o Situație în care te aflai, o Temă/sarcină de făcut, Acțiunea ta și Rezultatul pozitiv obținut.
- Descrie-ți experiența în termeni convingători și folosește pe cât posibil date concrete.
- Adaptează-ți prezentarea la lumea modernă – trebuie să arăți că știi să comunici cu părinții pe WhatsApp sau pe alte platforme. Eventual poți discuta și despre alte abilități tehnice, de exemplu folosirea videomonitoarelor.
- Arată că ai o personalitate deschisă și iubitoare.
Alegerea formatului potrivit într-un CV de babysitter
Cel mai bun format de CV pentru babysitter urmează de obicei ordinea cronologică inversă, în care ultimul loc de muncă este primul și primul loc de muncă, ultimul. Ai putea însă merge și pe un format funcțional, în cazul în care nu prea ai experiență și vrei să duci discuția în direcția abilităților și personalității tale.
Include-ți datele de contact
Datele tale de contact vor apărea în partea de sus a CV-ului de babysitter (în antet). Această secțiune nu transmite doar informații esențiale, ci creează și un element de design atractiv, care compensează rândurile de text negru de mai jos. Este locul în care îți permiți puțină creativitate, iar fiecare model de CV abordează diferit această porțiune. Iată ce vei trece aici:
- Numele complet și funcția: prenumele și numele, urmate de denumirea locului de muncă dorit.
- Adresă de e-mail profesională: o adresă simplă și clară, cu un domeniu cunoscut (gmail.com, live.com etc.)
- Număr de telefon: de preferat cel mobil sau un număr unde viitorul angajator te poate găsi.
- Adresă fizică: nu este necesară toată adresa dacă nu aștepți un răspuns prin poștă, însă îți recomandăm să treci măcar județul și orașul.
Evită să treci aici detalii inutile precum data nașterii, starea civilă etc.
- Andreea Stoian
- Babysitter
- 0740101112
- [email protected]
- Andreea Stoian
- Supernanny
- +40740101112
- [email protected]
Folosește profilul profesional
Prima impresie contează: când întâlnești părinții care te-au chemat și copiii de care vei avea grijă, ai doar câteva minute pentru a le arăta că ești persoana potrivită. Profilul profesional din CV-ul de babysitter (intitulat și „Despre mine”) conturează o imagine generală și le arată părinților la ce pot să se aștepte. Aici ai putea veni cu câteva date concrete și ai putea indica și vârstele copiilor cu care ai lucrat sau vrei să lucrezi, programul tău și personalitatea ta.
Formulările trebuie să fie concise și clare, fără a te pierde în detalii. Dacă ești dispusă să te ocupi și de alte sarcini (curățenie sau transportul copiilor cu mașina), ai putea să le treci aici sau în scrisoarea de intenție. Dacă vrei mai multe surse de inspirație, aruncă o privire și la CV-ul de educatoare sau la cel de menajeră.
Mai jos vei găsi exemple de profiluri profesionale din CV-uri de bone.
Persoană atentă, grijulie și organizată, sunt gata să-mi pun iubirea pentru copii în slujba unei familii din România. Experiența mea ca asistentă medicală și interesul meu pentru educație mă ajută să creez medii sigure și creative, în care copiii își ating întregul potențial.
Bonă independentă și atentă cu peste 6 ani de experiență în îngrijirea copiilor cu vârste între 1 și 12 ani. Persoană creativă și flexibilă, cu posibilitatea de adaptare la schimbările rapide de program și de gestionare a neprevăzutului. Mă dedic misiunii mele de a transforma copiii în persoane integre, inteligente și fericite, gata să facă pași hotărâți spre o lume mai bună.
Bonă experimentată și atentă, cu peste zece ani de experiență în domeniu și calificare ca educator. Competentă în îngrijirea copiilor începând de la 6 luni, cu capacitatea de a gestiona activitățile mai multor copii simultan. Flexibilă, responsabilă și serioasă, 5 familii sunt mulțumite de serviciile mele și sunt gata să mă recomande.
Prezintă-ți experiența: bonă la toate
A venit momentul să discuți despre experiența propriu-zisă. Aici vei merge în ordine invers cronologică, începând de la ultimele familii sau firme la care ai lucrat și terminând cu primele (fără a depăși un interval de 10-15 ani).
Două aspecte importante aici: nu scrie propoziții întregi, ci folosește infinitive lungi („îndrumare”, „îngrijire”). Scrie concis și (subliniem) folosește cifre și date ori de câte ori poți. Apoi, nu vorbi despre simple responsabilități, ci transformă-le în rezultate. Uită-te mai jos. Vezi diferența?
Responsabilități:
- Asigurarea unui program zilnic
- Îngrijirea copiilor de diverse vârste
- Îndrumarea copiilor la teme
Rezultate:
- Aplicarea unui program de activități structurat, care a redus cu până la 50% timpul petrecut de copii pe telefon
- Bonă de încredere pentru 4 copii cu vârste între 1 și 6 ani
- Ghidarea și asistarea copiilor la teme, rezultând într-o îmbunătățire cu 30% a notelor din carnet
Citește și exemplul adaptabil de mai jos dacă vrei să-ți faci o idee și mai clară.
Babysitter la Urban Nanny, Focșani
Martie 2019 — Martie 2024
- Îngrijirea copiilor cu vârste între 1 și 6 ani
- Preluarea copiilor de la școală și transportarea lor la activități extrașcolare
- Crearea unui program structurat, prin care am redus cu aproape 50% timpul petrecut pe telefon
- Folosirea aplicației Edu UP pentru formarea deprinderilor de citire și scriere
- Realizarea activităților menajere de bază
Babysitter, București
Decembrie 2013 — Februarie 2019
- Meditații la limba engleză, prin care copii au atins un nivel de competență scrisă și orală ridicat, iar unul dintre ei a obținut atestatul Cambridge
- Aprovizionarea, aranjarea și pregătirea a peste 12 mese pe săptămână
- Comunicare pe cale digitală cu părinții prin WhatsApp și alte platforme pentru a-i ține la curent cu activitățile copiilor
- Crearea de relații pozitive cu copiii prin ascultare activă și empatie
Cum se face un CV de babysitter fără experiență
Poate n-ai mai lucrat în domeniu – nicio problemă, toți începem de undeva. Totuși, îndrumările de mai sus nu ți se mai aplică în totalitate.
De exemplu, în locul profilului profesional, ai putea folosi un obiectiv de CV. Fiindcă nu ai experiență propriu-zisă, trebuie să arăți nu ce ai făcut, ci ce intenționezi să faci. În secțiunea pentru experiență, vei discuta selectiv despre alte activități care ar putea avea legătură cu îngrijirea copiilor. De exemplu, poate ai experiență în asistența medicală, ca antrenoare sau ca voluntar în cauze sociale, cine știe? Arată că știi să ai grijă de cei din jur și că ești o persoană serioasă.
Un alt punct important sunt abilitățile, pe care le vom aborda și mai jos. Tocmai ele sunt puntea dintre babysitting și fostele tale locuri de muncă/stagii etc.
Precizează principalele abilități care te recomandă ca babysitter
Secțiunea cu abilități este ca o hartă a CV-ului. Ea e formată din câteva cuvinte-cheie după care cititorul se ghidează și pe care se va aștepta să le vadă reflectate în istoricul tău profesional. De exemplu, dacă ai spus că ai abilități de organizare, va trebui să arăți că știi să jonglezi cu mai multe sarcini simultan, să iei copiii de la școală, să îi ajuți la teme și să le pregătești și masa.
Există abilități de tot felul, însă ele se împart în două mari categorii: cele tehnice („hard skills”) și cele non-tehnice sau transversale („soft skills”). Te vei axa pe cele din urmă, după cum poți vedea și mai jos.
- Comunicare
- Răbdare
- Soluționarea problemelor
- Coordonarea timpului și organizare
- Simțul răspunderii
- Empatie
Va trebui să le încorporezi în CV și să le susții cu exemple specifice:
- Soluționarea problemelor: dacă copiii stau mai mult la televizor decât la lecții, arată cum i-ai convins să urmeze un program.
- Comunicare: poate fi și o abilitate non-tehnică (arăți cum ascultă de tine copiii), dar și tehnică, de exemplu dacă știi o limbă străină.
- Empatie: e mai greu de redat prin cifre, așa că va trebui să discuți mai mult despre personalitatea ta.
Detaliază-ți educația și certificările relevante ca babysitter
Deși este o activitate în care primează trăsăturile de personalitate și intuițiile bonei, fără a fi necesară neapărat o educație oficială, certificările și atestatele simplifică procesul de angajare. Există diverse organizații care oferă cursuri în domeniu, inclusiv la Crucea Roșie. În plus, ți-ar fi de ajutor și o pregătire formală în domeniu, de exemplu un liceu pedagogic.
Diplomă de bacalaureat, Liceul „Andrei Mureșanu”, Brașov
Septembrie 2009 — Iunie 2013
Alege corect aspectul și designul CV-ului de babysitter
Deși până acum am vorbit mai mult despre cuvinte și fraze, în încheiere vom vorbi despre ceva la fel de important: aspectul CV-ului tău de dădacă. Poate nu ți se pare important, dar el le arată părinților ce așteptări pot avea de la tine. De exemplu, un model profesionist arată că ești o persoană sobră și serioasă. Unul creativ arată că vrei să stimulezi ingeniozitatea copiilor. Cel simplu transmite sentimentul de echilibru și organizare.
Orice ai alege, cu un strop de culoare și poate chiar și o poză cu tine zâmbind, familia îți poate strânge mâna cu și mai multă încredere.
Exemplu de CV babysitter în format textual simplu
Profil
Bonă experimentată și atentă, cu peste zece ani de experiență în domeniu și calificare ca educator. Competentă în îngrijirea copiilor începând de la 6 luni, cu capacitatea de a gestiona activitățile mai multor copii simultan. Flexibilă, responsabilă și serioasă, 5 familii sunt mulțumite de serviciile mele și sunt gata să mă recomande.
Istoric profesional
Babysitter la Urban Nanny, Focșani
Martie 2019 — Martie 2024
- Îngrijirea copiilor cu vârste între 1 și 6 ani
- Preluarea copiilor de la școală și transportarea lor la activități extrașcolare
- Crearea unui program structurat, prin care am redus cu aproape 50% timpul petrecut pe telefon
- Folosirea aplicației Edu UP pentru formarea deprinderilor de citire și scriere
- Realizarea activităților menajere de bază
Babysitter, București
Decembrie 2013 — Februarie 2019
- Meditații la limba engleză, prin care copii au atins un nivel de competență scrisă și orală ridicat, iar unul dintre ei a obținut atestatul Cambridge
- Aprovizionarea, aranjarea și pregătirea a peste 12 mese pe săptămână
- Comunicare pe cale digitală cu părinții prin WhatsApp și alte platforme pentru a-i ține la curent cu activitățile copiilor
- Crearea de relații pozitive cu copiii prin ascultare activă și empatie
Abilități
- Comunicare și relaționare
- Empatie
- Coordonare
- Gestionarea timpului
Educație
Diplomă de bacalaureat, Liceul „Andrei Mureșanu”, Brașov
Septembrie 2009 — Iunie 2013
Munca de babysitter aduce cu sine provocări, dar și recompense pe măsură pentru cei implicați și serioși. Folosește creatorul de CV-uri pentru a arăta că ești persoana potrivită.