Ca prim punct de contact pentru clienți, recepționerii nu sunt doar vocea sau chipul unei companii, ci chiar și inima ei. O atitudine primitoare și câteva indicații utile pot schimba pe loc atitudinea clientului și părerea lui despre firma în care a intrat. Totuși, cum ai putea arăta într-un CV de recepționer că ești angajatul ideal?
Aici intră în scenă cvapp.ro. Cu modelele sale de CV, vei reuși să transmiți acele calități care te recomandă: cordialitate, coordonare, concentrare.
Cum se face un CV de recepționer?
Pentru a începe să redactezi CV-ul de recepționer, trebuie să înțelegi întâi ce rubrici să folosești. CV-ul trebuie să conțină următoarele elemente:
- antetul;
- profilul profesional (secțiunea „Despre mine” din CV);
- istoricul profesional;
- educația;
- abilitățile.
De la angajații recenți și până la directorul general, toți sunt reprezentați de persoana care stă în fața biroului de recepție. De aceea, combinația potrivită de carismă, atenție la detalii și răbdare este esențială în acest job. Cum arăți că ești tu acea persoană? Iată câteva sfaturi:
- Scanează anunțul și vezi ce cuvinte-cheie sau cerințe principale îți sar în ochi, ele trebuie să se regăsească în CV-ul tău într-o formă sau alta.
- Adaptează textul la fiecare client în parte, fără a trimite CV-uri generice care nu spun nimic.
- Scoate din arsenal atuurile corecte și arată-i viitorului angajator de ce ai fi omul potrivit la locul potrivit.
- Folosește substantive care denotă acțiuni („organizare”, „coordonare”) dar și adjective care să-ți dezvăluie personalitatea.
- Un text corect redactat este esențial, deoarece îți demonstrează atenția la detalii. Îi poți cere unui coleg/prieten să mai arunce o privire peste el odată ce l-ai finisat.
Alegerea formatului potrivit într-un CV de recepționer
Un format cronologic invers este cel mai potrivit în acest domeniu, după cum vei vedea în exemplul de CV recepționer de la capătul acestui ghid. Această structură clasică este cea mai des folosită de potențialii angajați.
Dacă ești nou în domeniu sau vrei să faci o schimbare profesională, poți încerca și alte formate: de exemplu, cel funcțional, prin care arăți ce competențe poți transfera la noul loc de muncă.
Include datele de contact
Dintre toți specialiștii, probabil tu ești ultimul căruia trebuie să-i explicăm cât de importante sunt datele de contact.
Totuși, poate nu știi sigur în ce format să le și așezi. Un antet atrăgător îți dă ocazia de a impresiona cititorul și de a-i atrage instantaneu atenția. Până la urmă, vrei să te cheme la interviu, nu? Iată ce date ai putea trece acolo:
- Numele complet și funcția: prenumele și numele, plus titlul postului urmărit.
- Adresă de e-mail profesională: cât mai lizibilă, cu un format tipic ([email protected]).
- Număr de telefon: cel la care răspunzi imediat, de preferat numărul de mobil.
- Adresă fizică: cel puțin orașul și județul, cu adresa de domiciliu, nu cea din actul de identitate.
- LinkedIn: doar dacă ai un profil activ și pertinent.
Folosește profilul profesional
La fel cum primele cuvinte schimbate cu un client dau tonul conversațiilor viitoare, și profilul profesional (numit și secțiunea „Despre mine” din CV) deschide conversația cu viitorul tău angajator. Această secțiune va semăna cu tine și va fi bine organizată, eficientă și călduroasă. Aici te prezinți în fața companiei și îl inviți pe cititor să te cunoască mai bine.
Începe cu anii de experiență din domeniu sau dintr-o altă sferă de activitate de unde ai căpătat abilități transferabile. Ce sarcini ai avut și cum le-ai transformat în realizări? Ai vreun detaliu deosebit pe care l-ai putea menționa rapid? Pune totul în câteva exprimări concise și percutante, însoțindu-le cu calitățile tale principale: amabilitate, atenție, motivație, orientare către client.
Mai jos vei găsi un exemplu de profil profesional pentru CV-ul de recepționer:
Recepționer entuziast și dedicat profesiei mele, cu peste 10 ani de experiență în care am oferit asistență administrativă unor companii cu flux ridicat de clienți. Specializat în crearea de planificări eficiente, înregistrarea rezervărilor și comercializarea produselor și serviciilor cu impact maxim.
Prezintă-ți experiența de recepționer: un as la primire
Dacă ți-ai detaliat corect experiența anterioară, angajatorii vor ști că pot sta liniștiți cât tu ești la recepție. De obicei, recepționerilor nu li se cere o diplomă universitară, așa că istoricul profesional este esențial pentru a-i convinge că ai acumulat destulă experiență pentru a fi competent.
Nu uita de diferența între sarcini și realizări. Primele arată ce ți s-a cerut, iar cele din a doua categorie arată ce ai realizat. Vezi diferențele mai jos.
Sarcini:
- Preluarea apelurilor telefonice și întâmpinarea clienților
- Oferirea de asistență pentru colegi
- Menținerea unor evidențe corecte
Realizări:
- Preluarea a 50 de apeluri telefonice pe zi, cu soluționarea imediată a problemelor clienților
- Oferirea de asistență pentru colegi și reducerea volumului de lucru a acestora în proiecte de anvergură
- Implementarea unui sistem de evidență pentru date, eficientizând procesarea datelor cu 30%
Dacă te-ai blocat cumva în această etapă, cvapp.ro vine mereu cu sfaturi utile care te scot din impas. În plus, mai jos vei găsi un exemplu de istoric profesional pentru CV-ul de recepționer care îți arată concret cum să procedezi.
Recepționer la Creativo, București
Februarie 2009 - Octombrie 2016
- Preluarea a 50 de apeluri telefonice pe zi, cu soluționarea imediată a problemelor clienților
- Oferirea de asistență pentru colegi și reducerea volumului de lucru a acestora în proiecte de anvergură
- Implementarea unui sistem de evidență pentru date, eficientizând procesarea datelor cu 30%
- Administrarea bazei de date, a evidențelor de salarizare și a aspectelor logistice din front-office
- Întâmpinarea clienților, cu oferirea de informații și servicii superioare
- Asigurarea unui management colaborativ în mediul front-desk
Recepționer la Hotel Burebista, Iași
Aprilie 2005 - Februarie 2009
- Informare privind ofertele și promoțiile hotelului și propunerea lor către clienți
- Menținerea evidențelor de date și înregistrarea rezervărilor
- Gestionarea și organizarea zonei de recepție clienți
- Asistență administrativă pentru celelalte departamente
Cum se face un CV de recepționer fără experiență
Dacă nu ai mai lucrat ca recepționer, nu e cazul să-ți faci griji. Poate ai mai lucrat în domenii conexe, din care poți „împrumuta” abilități: de exemplu, poate ai lucrat la un call center sau poate te-ai mai ocupat de soluționarea problemelor clienților în trecut. Dacă ești un începător absolut, va trebui să te concentrezi pe educație, voluntariat/stagii și să-ți conturezi cât mai bine abilitățile – vezi mai jos.
Precizează principalele abilități care te recomandă ca recepționer
La cât de aglomerat vei fi, probabil că ai fi angajat pe loc în acest domeniu dacă ți-ar mai crește două mâini. Totuși, mai simplu ar fi să pui în lumină abilitățile pe care le-ai cizelat deja. Nu uita că vei interacționa direct cu oameni, așa că te vei concentra pe comunicarea interumană.
- Atitudine pozitivă
- Comunicare eficientă
- Programe de facturare și planificare
- Soluționarea problemelor
- Atenție distributivă
La fel de importante vor fi și abilitățile tehnice, care stau la baza activității tale. Ele trebuie să fie demonstrate prin exemple din CV-ul de recepționer.
- Programe de facturare și planificare: această abilitate va fi reflectată prin exemple de softuri specializate în CV.
- Soluționarea problemelor: arată cum ți-ai aplicat abilitatea la angajatorii precedenți, unde ai rezolvat problemele clienților.
- Menținerea evidențelor: o abilitate „hard” direct corelată cu atenția la detalii, care necesită spirit organizatoric și cunoștințe tehnice.
Prezintă-ți educația și certificările relevante ca recepționer
Dacă ai o diplomă, deja ai făcut un pas în față, iar certificările și atestatele demonstrează că vrei să înveți și să te perfecționezi. Poate că o diplomă de bacalaureat va fi suficientă în posturile tipice de recepționer, însă diploma de licență îți va da un mare avantaj când vine vorba de companii de top.
Deoarece recepționerii ocupă o poziție de maximă vizibilitate în companie, s-ar putea să întâlnești și clienți care nu vorbesc româna. Și aici poți să mai bifezi un avantaj dacă adaugi una sau două limbi străine în CV-ul de recepționer. Limba engleză ar fi evident prima opțiune, însă germana și franceza nu sunt nici ele departe.
Certificat de absolvire curs „Recepționer hotel”, TechCOR, București
Ianuarie 2005 - Martie 2005
Diplomă de bacalaureat, Liceul Tehnologic Economic de Turism, Iași
Septembrie 2000 - Iunie 2004
Designul CV-ului de recepționer: alege modelul potrivit
Când îți aranjezi biroul, probabil te gândești care va fi primul lucru remarcat de clienți. Și în cazul CV-ului de recepționer, va trebui să optezi pentru aranjamentul potrivit. El va trebui să se potrivească cu energia și imaginea companiei, evidențiindu-ți calitățile profesionale. De exemplu, o firmă de avocatură va reacționa la CV-uri mai sobre, iar o agenție de design, la cele mai creative.
Dacă nu știi sigur ce să alegi, poate că ai merge la sigur cu un model mai simplu. Conținutul contează, iar structura va ghida ochii cititorului către informațiile potrivite, în ordinea corectă. Cu modelele din colecția noastră, vei putea ajusta culorile, fonturile și alte elemente vizuale.
Exemplu de CV recepționer în format textual simplu
Profil
Recepționer entuziast și dedicat profesiei mele, cu peste 10 ani de experiență în care am oferit asistență administrativă unor companii cu flux ridicat de clienți. Specializat în crearea de planificări eficiente, înregistrarea rezervărilor și comercializarea produselor și serviciilor cu impact maxim.
Istoric profesional
Recepționer la Creativo, București
Februarie 2009 - Octombrie 2016
- Preluarea a 50 de apeluri telefonice pe zi, cu soluționarea imediată a problemelor clienților
- Oferirea de asistență pentru colegi și reducerea volumului de lucru a acestora în proiecte de anvergură
- Implementarea unui sistem de evidență pentru date, eficientizând procesarea datelor cu 30%
- Administrarea bazei de date, a evidențelor de salarizare și a aspectelor logistice din front-office
- Întâmpinarea clienților, cu oferirea de informații și servicii superioare
- Asigurarea unui management colaborativ în mediul front-desk
Recepționer la Hotel Burebista, Iași
Aprilie 2005 - Februarie 2009
- Informare privind ofertele și promoțiile hotelului și propunerea lor către clienți
- Menținerea evidențelor de date și înregistrarea rezervărilor
- Gestionarea și organizarea zonei de recepție clienți
- Asistență administrativă pentru celelalte departamente
Abilități
- Atitudine pozitivă
- Comunicare eficientă
- Programe de facturare și planificare
- Soluționarea problemelor
- Atenție distributivă
Educație
Certificat de absolvire curs „Recepționer hotel”, TechCOR, București
Ianuarie 2005 - Martie 2005
Diplomă de bacalaureat, Liceul Tehnologic Economic de Turism, Iași
Septembrie 2000 - Iunie 2004
În cariera de recepționer, comunicarea interumană va fi esențială. Ea este însă esențială și pentru redactarea unui CV, în care comunici cu cititorul, adică viitorul tău angajator. Pentru a-ți transmite cât mai bine mesajul, încearcă creatorul nostru online de CV-uri.