Dacă ai văzut cumva serialul „La birou”, probabil știi cât de mult se chinuia Dwight Schrute să-și revendice mult doritul rol de asistent manager în locul celui de „asistent al managerului regional”.
Lăsând la o parte ficțiunea, știm că în viața reală această funcție creează o punte esențială între management și angajați. Deși responsabilitățile variază de la un job la altul, un CV de asistent manager reușit este baza unui traseu reușit în lumea marilor companii.
Pune-ți cariera în mișcare cu noi. Ai exemple de CV-uri din peste 75 de domenii și o soluție de creare a acestora cu care atragi priviri și câștigi inimi.
Cum se face un CV de asistent manager?
Înainte de a ști ce să scrii, trebuie să știi și cum să scrii. Mai exact, informațiile dintr-un CV de asistent manager trebuie să urmeze structura de mai jos:
- antetul;
- profilul;
- istoricul;
- abilitățile;
- educația.
Deși vei găsi aceste rubrici în aproape toate CV-urile, un asistent manager trebuie să se axeze pe scenariul specific profesiei sale. Iată câteva sugestii în acest sens:
- Citește anunțul și identifică acele însărcinări sau calificări esențiale cerute de angajator, apoi evidențiază-le în CV-ul tău.
- Concentrează-te pe abilitățile conceptuale și pe calitățile tale de leadership.
- Documentează-te despre companie pe site-ul ei, rețelele sociale etc. și adaptează-ți stilul și abordarea din CV.
- Folosește un model de CV profesionist cu care să demonstrezi că ești candidatul căutat.
Optimizează pentru ATS
Sistemele de triere automată a candidaților (ATS în engleză) sunt folosite de numeroși angajatori în prezent, mai ales în lumea multinaționalelor. Ele filtrează CV-urile pe baza cerințelor și a cuvintelor-cheie din anunțul angajatorului.
Vino cu un CV care să conțină și el acele formulări și cuvinte-cheie din anunț. Iată unele tipice dintr-un anunț postat pe internet:
- Organizare și coordonare
- Gestionarea contractelor
- Gestionarea corespondenței
- Administrarea agendei
Formatul potrivit într-un CV de asistent manager
Profesioniștii managementului au o singură opțiune în termeni de format, și anume cel invers cronologic. Îți prezinți experiența începând cu ultimul (sau actualul) loc de muncă și continui până la 10-12 ani în trecut.
Acesta este formatul standard, adică cel pe care îl așteaptă recrutorii. Există bineînțeles și modele hibride/funcționale, dar nu se recomandă în cazul tău.
Include-ți datele de contact
O primă secțiune esențială în CV-ul de asistent manager este cea a antetului. Aici îți va căuta recrutorul datele de contact dacă vrea să te cheme la interviu.
Iată ce vei scrie aici:
- Numele complet și funcția: prenume și nume, cu postul dorit mai jos.
- Adresă de e-mail profesională: o adresă de e-mail simplă și elegantă, pe un domeniu cunoscut.
- Număr de telefon: de preferat cel mobil, ca să fii ușor de contactat.
- Adresă fizică: doar orașul și județul dacă nu vrei să fii contactat în scris.
- Profilul de LinkedIn: cu condiția să fie relevant și actualizat.
Ioan-Ștefan Adamache
Asistent manager
0740897101
[email protected]
I.S. Adamache
Sales Assistant Executive Manager
+40.740.897.101
[email protected]
Folosește profilul profesional (secțiunea „Despre mine”)
Profilul profesional (intitulat uneori și „Despre mine”) este prima secțiune de sub antet. Aici, îți prezinți rapid calificările și abilitățile de bază în așa fel încât să-l faci pe recrutor să continue să citească.
Condensează totul în 2-4 fraze și vino cu niște repere-cheie din experiența ta. Explică clar și succint de ce ești candidatul potrivit.
Uite câteva idei care să te ajute când nu-ți găsești cuvintele: încearcă un CV de reprezentant servicii clienți sau unul de asistent vânzări. Poți încerca la fel de bine și CV-uri specifice domeniului tău, precum cel pentru personalul administrativ.
Mai jos vei găsi exemple adaptabile de profiluri profesionale pentru CV-urile de asistent manager cu grade diferite de experiență.
Prezintă-ți experiența de asistent manager: trecutul pus la punct
În această secțiune centrală a CV-ului, vei arăta impactul avut la joburile anterioare și contribuția pe care ai putea să o ai la succesul viitorului angajator.
Creează subtitluri cu funcția ta, numele angajatorului, intervalul angajării și locația. Adaugă sub ele câte 4-5 puncte în care vorbești nu în termeni de responsabilități, ci de realizări. Oferă statistici și date concrete ori de câte ori este posibil. Iată diferența mai jos:
Responsabilități:
- Asistarea directorului general în activitate
- Redactarea documentelor, prezentărilor și rapoartelor
- Oferirea de asistență administrativă tuturor departamentelor
Rezultate:
- Oferirea de asistență strategică pentru directorul general și contribuții active la procesele decizionale
- Redactarea documentelor de impact pentru implementarea a 4 strategii corporative, crescând cifra de afaceri cu 25%.
- Oferirea de asistență administrativă pentru toate departamentele, cu optimizarea fluxurilor de comunicare și creșterea gradului de satisfacție a personalului cu 20%.
Asistent manager la East Strategist, Brașov
Mai 2023 - Prezent
- Coordonarea, formarea și ghidarea echipei multifuncționale cu 15 angajați
- Contribuții substanțiale la dezvoltarea, analiza și prognozele dedicate unui buget anual de milioane de RON
- Implementarea strategiei GoEast, cu o creștere de 15% a cifrei de afaceri în primul an
- Formularea și implementarea de strategii de vânzări inovatoare
Manager servicii clienți la Megastore, Sibiu
Februarie 2018 - Mai 2023
- Progres rapid de la rolul de casier la responsabilitatea de coordonator al echipei de retail, formată din 8 membri
- Planificarea, programarea și monitorizarea activităților zilnice ale echipei
- Relaționare directă și zilnică cu clienții pentru soluționarea problemelor apărute
- Inventariere și aprovizionare exactă prin strategii JIT
- Analiza rapoartelor de vânzări și identificarea oportunităților de optimizare
Cum se face un CV de asistent manager fără experiență
Când redactezi un CV de asistent manager fără experiență directă în domeniu, axează-te pe abilitățile transferabile și entuziasmul tău pentru job.
Arată cum experiența din alte domenii (de exemplu, agent de call center), te-a ajutat să-ți rafinezi abilități importante, precum comunicarea și organizarea.
Folosește-te și de educația ta sau de stagiile la care ai participat: de exemplu, proiectele comune realizate alături de colegi te ajută să lucrezi în echipă, să-ți structurezi activitatea după un obiectiv și chiar și să-ți formezi calități de lider.
Precizează principalele abilități care te recomandă ca asistent manager
Secțiunea de abilități este de obicei o scurtă listă punctuală unde atragi atenția recrutorului la abilitățile tale esențiale. Este și o zonă atent analizată de sistemele ATS, care caută compatibilitatea cu abilitățile cerute în anunț.
Nu uita să treci aici abilitățile „hard” (tehnice și, în cazul tău, digitale) pe care le-ai văzut în anunț, dar și pe cele „soft” (cele non-tehnice), adică trăsăturile de caracter care te recomandă.
Iată o listă de abilități tipice din domeniu.
- Comunicare interpersonală
- Soluționarea problemelor
- Managementul timpului
- Planificare
- Managementul proiectelor
- Slack
- Asana
Odată ce le-ai scris, încorporează-le și în restul CV-ului.
- Comunicare: arată cum te-ai ocupat de comunicarea între departamente și cu managerii.
- Soluționarea problemelor: descrie o problemă și arată cum ai rezolvat-o, aplicându-ți flerul managerial specific.
- Managementul timpului: axează-te pe spiritul tău organizatoric, felul în care ai gestionat agenda și eventualele soluții software folosite.
Mai citește o dată anunțul de angajare pentru a vedea cum adaptezi secțiunea de abilități la nevoile angajatorului.
Detaliază-ți educația și certificările relevante ca asistent manager
Deși diploma de licență este considerată un avantaj, s-ar putea să nu ai nevoie de studii universitare în CV-ul de asistent manager.
O rubrică bine pusă la punct urmează același format ca istoricul profesional, cu subtitluri în care treci diploma, instituția, datele și locul. Apoi, poți trece și 1-2 subpuncte cu discipline relevante și realizări. Nu uita să treci aici și eventuale certificări sau stagii parcurse.
Diplomă de licență, Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor, UNITBV, Brașov
Septembrie 2014 - Iunie 2017
Alege corect aspectul și designul CV-ului de asistent manager
Designul CV-ului de asistent manager este un indicator direct al profesionalismului și seriozității cu care îți abordezi activitatea. Ține cont de tonul și stilul companiei când alegi un aspect. Dacă ai dubii, o paletă de culori mai neutră este poate recomandată, deoarece este mai ușor de scanat, atât de ochiul uman, cât și de sistemele automate de triere.
Cu modelele noastre de CV-uri, poți încerca diverse stiluri și poți crea un CV corect, clar și concis.
Exemplu de CV asistent manager în format textual simplu
Profil
Lider dedicat, cu peste 5 ani de experiență în optimizarea proceselor operaționale de retail. Specializare în analize financiare și creșterea cifrei de afaceri și nivelului de satisfacție a clienților. Abilități excelente în coordonarea și mentoratul pentru echipe multidisciplinare.
Istoric profesional
Asistent manager la East Strategist, Brașov
Mai 2023 - Prezent
- Coordonarea, formarea și ghidarea echipei multifuncționale cu 15 angajați
- Contribuții substanțiale la dezvoltarea, analiza și prognozele dedicate unui buget anual de milioane de RON
- Implementarea strategiei GoEast, cu o creștere de 15% a cifrei de afaceri în primul an
- Formularea și implementarea de strategii de vânzări inovatoare
Manager servicii clienți la Megastore, Sibiu
Februarie 2018 - Mai 2023
- Progres rapid de la rolul de casier la responsabilitatea de coordonator al echipei de retail, formată din 8 membri
- Planificarea, programarea și monitorizarea activităților zilnice ale echipei
- Relaționare directă și zilnică cu clienții pentru soluționarea problemelor apărute
- Inventariere și aprovizionare exactă prin strategii JIT
- Analiza rapoartelor de vânzări și identificarea oportunităților de optimizare
Abilități
- Comunicare interpersonală
- Soluționarea problemelor
- Managementul timpului
- Planificare
- Managementul proiectelor
- Slack
- Asana
Educație
Diplomă de licență, Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor, UNITBV, Brașov
Septembrie 2014 - Iunie 2017
Rolul de asistent manager este potrivit dacă ai o atitudine proactivă și simț organizatoric. Creatorul nostru de CV-uri a fost gândit pentru cei ca tine!